شهرداری شیراز رسیدگی به آرامستان «دارالسلام» را به عنوان یک فضای شهری در دستور کار قرار می دهد

اصنافی گفت: شهرداری برای رسیدگی و احیای آرامستان «دارالسلام» شیراز آمادگی اما اداره کل اوقاف و میراث نیز متولی این قبرستان قدیمی هستند و شهرداری شیراز به عنوان رسیدگی به یک فضای شهری می خواهد عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (چهارشنبه 25 آبان) در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به عنوان شهردار شیراز برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری و ... در 50 روز گذشته اقداماتی را در پیش گرفته ام.

شهردار شیراز افزود: شهرداری بخشی از پازل فرهنگی شهر است و حوزه فرهنگ برای شهرداری شیراز همواره کلیدی بوده و برای ارتقای فرهنگی شهر در زمینه های مختلف تلاش کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی فاز اول خط 2 متروی شیراز تا ۲۲ در تلاش هستیم و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در اولویت شهرداری شیراز است.

اصنافی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در شهر شیراز در 50 روز گذشته بیان کرد: تصمیمات پروژه شهید سلیمانی مرتفع شده و از چهار تونل باقیمانده حفاری ۲ تونل انجام شده است و مشکلات تقاطع جام جم نیز در حال رسیدگی و رفع است، بزرگراه مولوی به عنوان پروژه بزرگ شهری در حال انجام است و اصلاح مثلث هندسی گویم- قلات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق شفافیت در شهرداری شیراز به سیاست و ابزار و زیرساخت نیاز است و انجام اصولی شفافیت امور شهرداری باعث می شود تا مدیر بهتر بتواند تصمیم گیری کند و اطلاعات شفاف سازی باید در اختیار مردم نیز قرار داده شود.

اصنافی با اشاره به لزوم احیای بافت تاریخی گفت:  باید موزه و مراکز فرهنگی از خانه های تاریخی بیرون آورده شود و احیای بافت تاریخی باید با انسان محوری توام شود.

وی افزود: شهرداری برای رسیدگی و احیای آرامستان «دارالسلام» شیراز آمادگی اما اداره کل اوقاف و میراث نیز متولی این قبرستان قدیمی هستند و شهرداری به عنوان یک فضای شهری می خواهد عمل کند.

شهردار شیراز در پایان تصریح کرد: انتصابات اخیر شهرداری بر پایه کارایی افراد صورت گرفته و جوسازی ها برای من مهم نیست اکثر انتصابات از بدنه خود شهرداری انجام شده است.

کد خبر 1117424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha