مازندرانی ها ۲سال برای بازسازی سوسنگرد تلاش کردند

سردار ملکی به نقش مردم مازندران در بازسازی سوسنگرد با محوریت مرحوم آیت الله «هادی روحانی» نماینده اسبق ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه بابل اشاره کرد و گفت: مازندرانی ها شهر سوسنگرد را نزدیک به دو سال مورد بازسازی قرار دادند.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌ سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲۶آبان) در همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که در دانشگاه فرهنگیان هادی شهر برگزار شد، به 26 آبان 59 سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان و نقش مقام معظم رهبری و شهید چمران در این حماسه اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام خمینی(ره)در شورای عالی دفاع را بودند، نقش استراتژیک و مهم در آزادسازی سوسنگرد ایفا کردند.

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه بیان کرد: با دستور حضرت امام خمینی(ره)که در شبانگاه 25 آبان 59  با عنوان « باید سوسنگرد تا فردا آزاد شود»  صادر شد، عملیات آزادسازی سوسنگرد توسط تیپ 2 لشکر 92 زرهی، ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران، سپاه، بسیج و عشایر عرب با موفقیت انجام شد.

 

 

 وی همچنین به نقش مردم مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: مردم مازندران در شرایطی که درگیر جنگ با منافقین در جنگل های شمال بودند، برای بازسازی شهر سوسنگرد اعلام آمادگی کردند.

 

 

سردار ملکی اضافه کرد: مرحوم آیت الله «هادی روحانی» نماینده اسبق ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه بابل طی نامه ای به حضرت امام خمینی(ره) درباره بازسازی و نوسازی شهر سوسنگرد کسب اجازه نموده که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد موافقت قرار گرفت. و مردم مازندران با محوریت هادی شهر، شهر سوسنگرد را نزدیک به دو سال مورد بازسازی قرار دادند.

 

 

 

 

کد خبر 1117426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha