تقئیر از برگزیدگان هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه در همدان

آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه در قطب همدان به میزبانی جمعیت هلال احمر همدان و حضور مجازی استان‌های غرب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،  آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه در قطب همدان به میزبانی جمعیت هلال احمر همدان و حضور مجازی استان‌های غرب کشور برگزار شد.

فراخوان هفتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه با موضوع ویژه جمعیت هلال‌احمر( مدرسه دوستی، مدرسه ایمن) اردیبهشت‌ماه انجام شد که  موضوع آن شامل خود امدادی و کمک به دیگران بوده و عنوان‌هایی چون مهربان باشیم، احترام به انسان‌ها و مواظبت از طبیعت را در برمی‌گرفت.

آئین اختتامیه این جشنواره هم به طور منطقه‌ای برگزار می‌شود که این بار همدان میزبان استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان بود و از برگزیدگان کشوری و استانی این جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در آئین اختتامیه این رویداد هنری، اجتماعی گفت: ۱۲۳ اثر از استان همدان به هفتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه ارسال شد که از این بین  ۴ اثر شایسته دریافت لوح تقدیر شده و یک اثر منتخب کشوری شد.

علی سنجربگی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در سالروز وقوع زلزله سرپل ذهاب و زلزله اخیر استان هرمزگان بر ضرورت ایجاد جامعه تاب آور تأکید می‌کند و ساخت فیلم با رویکرد آموزش عمومی، مقاوم سازی، پیشگیری، کاهش و به حداقل رساندن تلفات و خسارت در زلزله ها و حوادث از مهمترین موضوعاتی است که هنرمندان و فیلم سازان باید به آن بپردازند تا بتوان خود امدادی و دگر امدادی را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش شبستان، هفتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه با هدف انگیزه دهی به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد برای تولید محتوای مناسب و خلاقانه در قالب فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند علمی و آموزشی، نماهنگ و تیزر و افزایش روحیه مشارکت علمی، فرهنگی دانش‌آموزان در فعالیت‌های داوطلبانه و خلاقانه و حمایت و تشویق آن‌ها برگزار شد.

افزایش علاقه‌مندی به هنر در جامعه دانش‌آموزان به‌عنوان ابزاری مناسب برای تولید محتوای مفید، ایجاد فرصت و بستری مناسب و سالم برای بروز و انتشار عقاید حرف‌ها و دغدغه‌های دانش‌آموزی، ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به فیلم سازی و کمک به افزایش سطح کیفی محصولات فرهنگی، هنری و سینمایی در حوزه کودک و نوجوان از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

کد خبر 1117484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha