خدمات درمانی به بیماران خاص در جهرم به شکل رایگان انجام می شود

رحمانیان گفت: خدمات درمانی ویژه بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (پنجشنبه۲۷ آبان) با اشاره به خدمات دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران خاص، گفت: در ۶ ماه نخست امسال،  تامين دارو از مهم ترين و بيشترين خدمات ارائه شده از سوي دانشگاه به بيماران خاص بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه داروهای بيماران ام اس، تالاسمی، هموفيلی، پيوند و دياليز به صورت رايگان و ماهانه تهيه و تحت اختيار آنها قرار می گيرد، افزود: همچنین كاردرمانی، فيزيوتراپی، دندان پزشكی، آزمايشات دوره ای، ام آر آی از ديگر خدمات رايگان است كه به بيماران خاص ارائه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تمام بيماران تالاسمي نیز به صورت دوره اي رايگان تحت ام آر آی قلب و كبد و سنجش تراكم استخوان قرار می گيرند، اظهار کرد: با همكاری معاونت بهداشتی بيماريابی و درمان هپاتيت C براي بيماران خاص مبتلا نيز صورت گرفته است.

 

رحمانیان با اشاره به دیگر خدمات علوم پزشکی جهرم به بیماران خاص، بسته هاي بهداشتی به بيماران را از دیگر خدمات این مجموعه عنوان کرد که با همکاری انجمن های مردم نهاد در دوران اپيدمي كرونا توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ايام اپيدمي كرونا، نزديك به ۳۰ هزار بسته بهداشتي شامل ماسک از سوي دانشگاه به انجمن هاي بيمارن خاص وصعب العلاج ارائه شده است، عنوان کرد: از ديگر خدمات ارائه شده به بيماران خاص و صعب العلاج مشمول،  اعطاي وام قرض الحسنه درمانی از سال ۹۹ بوده كه همچنان ادامه دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بيشترين بيماران خاصي كه زير نظر علوم پزشكي قرار دارند به ترتيب بيماران ام اس ۳۵ درصد، بيماران سرطاني ۲۲ و نیم درصد و بيماران پيوندی ۱۷ درصد است، بیان کرد: شهرستان جهرم دارای هزار و ۱۱۴ بيمار خاص بوده که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند خود دارند.

 

وی با اشاره به اینکه این بیماران شامل هموفيلی، تالاسمی، دياليز، سرطاني، پيوندی، اوتيسم، ام اس و نقص ايمني می شوند، گفت: بيماران خاص از گروه هاي اولي بودند كه تحت واكسن كرونا قرار گرفتند و اكنون بيمارانی كه ۶ ماه از دز دوم واكسنشان گذشته است تحت دز بوستر يا يادآور قرار گرفته اند؛ همچنين تلقيح واكسن آنفلوانزا برای بيماران انجام شده است.

 

کد خبر 1117589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha