نخبگان نقش کلیدی در توسعه هر جامعه ای دارند/  آمایش سرزمینی محور حرکت دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای پنج سال آینده بر اساس اطلس سرزمینی و زیست بومی منطقه ای حرکت خواهد کرد، گفت: ارتقا علمی، گسترش روحیه انقلابی و حفظ کیان انقلاب از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز(۲۷ آبان) در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت ها و توانمندی های  بالایی در حوزه های مختلف از جمله  نفت، گاز، پتروشیمی و کشاورزی است که متاسفانه بهره چندانی از این ظرفیت ها نمی برد.

 

«محمدمهدی طهرانچی» با اشاره به اینکه ما باید با توجه به آمایش سرزمینی حرکت کنیم، افزود: در سند تحول و تعالی این دانشگاه که برای پنج سال آینده ترسیم شده اطلس سرزمینی و زیست بومی منطقه ای مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: نقش نخبگان در هرجامعه ای که در روند توسعه فرهنگ و آینده جوانان نقش کلیدی است و آنها هستند که با اتکا بر علم و ظرفیت و توانایی علمی خود منشا دگرگونی عظیمی در جامعه می شوند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی به اجتماع فرهنگی ارزشمندار، درون زا، پویا، اثر بخش و امید آفرین با تکیه بر نقش افراد اثرگذار یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد است.

 

طهرانچی با اشاره به اینکه استان ایلام امروز با جمعیت حدود ششصد هزار نفر در خود ۱۴ درصد جمعیت کل را دانش آموز دارد، تصریح کرد: در کشور این نسبت ۱۷ درصد است یعنی به پایه ایلام سه درصد کمتر از کشور جمعیت دانش آموزی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه  نرخ رشد جمعیت در استان ایلام ۲ دهم درصد پایین تر از کشوراست، ابراز کرد: جمعیت دانش آموزی در رشته های فنی و کار و دانش در کشور نسبت به رشته تجربی بیشتر است اما در ایلام  بر خلاف رویه عمومی کشور که مردم توجه به شغل و آینده فرزندان خود دارند،  این دیدگاه در ایلام وجود ندارد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد دانش آموزان پسر رشته تجربی در این استان ایلام بیش از ۲ هزار نفر، رشته ریاضی ۱۴۳ نفر، رشته انسانی یک هزار و ۴۷۸ نفر و فنی و کار و دانش ۷۴۶ نفر  است و با توجه به اینکه ایلام نرخ بیکاری بالایی نسبت به متوسط کشوری دارد، در آینده وارد کننده نیروی کار خواهد بود.

 

طهرانچی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان ایلام بالاتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور است، یادآور شد: برای توسعه و نجات این استان نباید حرکت کرد بلکه باید دوید چراکه برای ایلام احساس خطر می کنم،  مسئولان در تقویت فرهنگ و آینده جوانان و مردم این استان مسئول هستند و باید بیش از پیش به مردم نزدیک شوند.

 

وی ارتقا علمی، گسترش روحیه انقلابی و حفظ کیان انقلاب را از اولویت‌های  دانشگاه آزاد اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد استان ایلام به گونه یی عمل کند که آثار حضور آن در بین مردم ملموس و مشهود باشد و ۱۶۸ عضو هیئت علمی استان برای اعتلای ایلام و کشور تمام تلاش خود را به کار ببرند.

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان  نیز در این مراسم، اظهار کرد: ایلام مهد تمدن و فرهنگ ایرانیان و بین النهرین بوده و این استان دارای راز و رمزهای ارزشمندی از تمدن و فرهنگ دیرینه ایران است.

 

« حجت الاسلام غیاثی» تصریح کرد: اجتماع منابع در استان به وفور وجود دارد که در کشور مغفول مانده که می طلبد به این مهم توجه ویژه یی شود.

                                                                                                             

گفتنی است در این آئین با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان اجرایی و فرهنگی استان، از تلاش های « محمد حیدری میرزایی» تقدیر و « بهروز ناصری» به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام معرفی شد.

       

د

کد خبر 1117677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha