تریبون مطالبه‌گری در نماز جمعه شهرستان قدس راه‌اندازی می‌شود

با تدبیر امام جمعه شهرستان قدس تریبون آزاد مطالبه گری در مصلی نماز جمعه در اختیار مردم قرار میگیرد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان جلسه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه شهرستان قدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه، رییس ستاد نماز جمعه، معاونین و جمعی از جوانان فعال و نقش آفرین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها و قدرشناسی از آن حضرت اظهار داشت: برکت حضور فاطمه معصومه سلام الله علیها الگو برداری زنان انقلابی نامدار در طول تاریخ پس از حجرت حضرت معصومه(س) است.
 
وی افزود: یکی از برکات دیگر حضور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حوزه علمیه قم، فقها، مراجع، مبلغین و مبلغات در داخل و خارج از کشور که امروز بیش از صد کشور حوزه علمیه به نام جامع المصطفی از ناحیه ایران دایر شده است و از بیش از ۱۱۵ کشور در استان قم طلبه در حال تحصیل هستند.

امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: انقلاب اسلامی مولود حضور با برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.

وی گفت: انقلاب اسلامی به برکت وجود امامی که پرورش یافته فیضیه فاطمه معصومه سلام الله علیها است و امروز بیداری اسلامی و جبهه مقاومت و ان شاءالله تمدن اسلامی همه‌ی تحولات در منطقه که به نفع جبهه انقلاب، حزب الله قرآن و اسلام رقم میخورد مدیون حضور بانوی آفتاب و با کریمه و کرامت در شهر قم است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با تاکید بر ترویج گفتمان نماز جمعه، افزود: در گام دوم‌انقلاب اسلامی، نماز جمعه در جهت ارتقا سطح کیفی و افزایش سطح کمی حرکت میکند و در طول هفته دامنه‌های نماز جمعه باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور و نقش‌آفرینی  نوجوانان و جوانان در برگزاری نماز جمعه گفت: در انجام کارهای جهادی و ایجاد طراوت در این امور، نوجوانان نقش مهمی داشته و در کنار سالخوردگان و مشورت گرفتن از آنها می‌توانند برنامه های با نشاط‌تر و جذاب‌تری برگزار کنند.

وی گفت: نماز جمعه محلی برای آموزش و کلاس درس است و فضایی است که همه اقشار اعم از ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان، المپیادی‌ها و حتی قشر خاکستری نیز حضور پیدا کنند.

امام جمعه شهرقدس افزود: نماز جمعه، قلب تپنده شهر و محور انجام امور و حامی همه مردم است.

تریبون آزاد در مساجد ادامه خواهد داشت و در نماز جمعه نیز تریبون مطالبه‌گری با رعایت حدود این جایگاه، راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 1117722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha