تصمیم سازی فرهنگی تمرکز زدایی می شود/ تعامل مجلس و دولت

هاشمی با اشاره به معضل تمرکز گرایی در تصمیمات و کم توجهی به نقش استان ها در برنامه ریزی گفت: بخش های مختلف کشور درتصمیم سازی برای حوزه فرهنگی فعال و تمرکززدایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «محمد هاشمی« با سفر به اصفهان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهارداشت: توصیه وزیر و راهبرد این وزارتخانه در این دوره توجه به پیشنهادات و فعال سازی نهادهای وابسته به وزارتخانه و استان ها است.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسئولان حوزه های فرهنگی در بخش های مختلف کشور هم باید به پای صحنه بیایند و نظرات و پیشنهادات خود را در قالب های مختلف مثل شورای فرهنگ عمومی به مسئولان کشور و در استان ها اجرایی کنند.

وی تمرکزگرایی را یکی از چالش های در حوزه تصمیم سازی بیان کرد و گفت: بخش های مختلف کشور درتصمیم سازی برای حوزه فرهنگی فعال و تمرکززدایی خواهد شد.

هاشمی با اشاره به پراکنده کاری ها و تنوع موضوعات و پیشنهادات در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: هم افزایی و همکاری برای یک تصمیم گیری واقع و ایجاد قرارگاه فرهنگی  صورت خواهد گرفت.

 

وی همکاری و هم افزایی بین نهادهای فرهنگی هر استان جز ضرورت ها اعلام کرد و یادآورشد: نهادهای فرهنگی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همدیگر در استان تعامل داشته باشند و در سطح وزارت نیز تعاملات افزایش می یابد.

 

*تعامل مجلس و دولت

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ترکیب این مجموعه در دوره جدید با حضور افراد مختلف و صاحب نظر رد حوزه فرهنگی است که قدرت تصمیم گیری را در کمیت و کیفیت افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مجلس و دولت تعامل و همکاری خوبی در حوزه فرهنگی خواهند داشت و نمایندگان مجلس نقش نظارتی خود را در در راستای اجرای قوانین فعال کنند.

 

هاشمی به فعالیت های شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهاد تصمیم ساز و راهبردی در حوزه فرهنگ و هنر هر منطقه اشاره کرد و گفت: توجه به ضمانت اجرایی و نظارت بر اجرای مصوبات مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این تشکل با تلاش و همت سعی بر ارائه مصوبات و ارائه راهکارهای عملیاتی و موثر فرهنگی داشته باشند و جایگاه این شورا را افزایش دهند.

 

 

کد خبر 1117740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha