کتابخانه ها باید را به یک پایگاه اجتماعی تبدیل شوند

حسین زاده گفت: در سیاست گذاری‌ها، حوزه فرهنگ و کتاب در اولویت‌‌های بعدی است، نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی‌های متنوع فرهنگی در کنار خدمات خود انجام داده است که بتواند کتابخانه را به یک پایگاه اجتماعی تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عباس حسین‌زاده» امروز (پنجشنبه ۲۷ آبان) در آیین رونمایی از کتاب های «عباد الرحمن» و «رهپویان و رهجویان» از آثار آیت‌‌الله سیدعلی شفیعی اظهار کرد: سرانه مطالعه در استان و کشور همچنان مورد کنکاش است.

 

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: با بررسی این موضوع متوجه می‌شویم ما هنوز تعریف دقیقی از سرانه مطالعه نداریم که بخواهیم آن را بسنجیم، ما در آمارها از ۲ دقیقه تا ۸۰ دقیقه را می‌بینیم، این عدم دقت یک آسیب برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی و اثربخشی در حوزه کتاب است.

 

وی با بیان اینکه بارها گفته شده که راه نجات اقتصاد و امنیت از فرهنگ می‌گذرد اضافه کرد: ولی در سیاست گذاری‌ها، حوزه فرهنگ و کتاب در اولویت‌‌های بعدی قرار می‌گیرد، نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی‌های متنوع فرهنگی در کنار خدمات خود انجام داده که بتواند کتابخانه را به یک پایگاه اجتماعی تبدیل کند.

 

حسین زاده تصریح کرد: نشست امروز یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند این اتفاق را رقم بزند؛ با برگزاری برنامه‌های محتوامحور از قبیل رونمایی کتاب، نقد و بررسی و نشست‌های کتابخوان و جمع‌‌خوانی‌ها و مسابقات فرهنگی می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

 

کد خبر 1117744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha