اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت سیزدهم است/ آثار مصوبات سفر باید در زندگی مردم نمایان شود

رئیس جمهوری از اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه دولت یاد کرد و گفت :باید آثار مصوبات سفرهای استانی در زندگی مردم نمایان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله ابراهیم رئیسی امشب در شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: توفیقی نصیب شد تا امروز در خدمت مردم و مدیران استان زنجان باشم. لازمه نعمت هایی که خدا بر ما نازل کرده شکرگزاری است.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه مسئولیت و جایگاه خطیر خدمت به مردم لوازمی نیاز دارد که یکی از آن، قدرت گرفتن از خدا و ائمه معصومین است، گفت انسان دارای محدودیت هایی در قدرت است بنابراین باید خود را به قدرت مطلق متصل کرد.

 

رئیسی گفت: برای خدمتگزاری به مردم نیازمند توسل به قدرت خداوند هستیم و ویژگی هایی که برای خدمت نیاز داریم را از خداوند بطلبیم

 

وی افزود: توسعه یافتگی امر مهمی است و در بازدیدهایی که انجام شد مشاهده کردم کارهایی در شهرها و روستاها انجام شده ولی نیازمند کار بیشتری هستیم.

 

رئیسی بابیان اینکه نیازمند کار جهادی در این استان هستیم،افزود با وجود تحریم ها باید تحول در نوع نگاه به کارها تحول ایجاد کرد و نهادها باید متناسب با تحول حرکت کنند.

 

رئیس جمهوری با یادآوری اینکه در سفرهای استانی ابتدا هیات همراه از وضعیت استان مطلع می شوند، گفت در جلسات شورای اداری هیات همراه گزارش میدهند تا کارها توسط مدیران استانی به عنوان میدان داران استانی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همه کارها شفاف و آشکار پیش میرود ، افزود مهمترین بخش سفر اجرای مصوبات سفر است که باید آثار ان در زندگی مردم نمایان شود.

 

رئیسی با یادآوری اینکه مردم از اعداد و ارقام دولت مطلع هستند گفت مردم در این دولت امید پیدا کردند و اعتمادشان به ما بزرگترین سرمایه دولت است.

 

به گفته وی، در موضوع بنزین دشمن به دنبال فتنه بود ولی هوشیاری و اعتماد مردم موجب  شد تا دشمن نتواند کاری پیش ببرد.

 

وی افزود اعتماد مردم در حال بازسازی است و برای نهایی شدن این اعتماد باید با صداقت کار کرد. اعتماد مردم نشاط اجتماعی را به همراه دارد و مردم با مسئولان همراه می شوند.

 

رئیسی به بحران اب در این استان اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت نباید متوقف شد در موضوع صنعت نیز محدودیت هایی هست ولی محدودیت ما در صنایع هسته ای و نظامی بیشتر است ولی چرا در این صنعت ها برجسته هستبم بنابراین باید از نیروهای توانمند و ظرفیت های استان برای رفع این محدودیت ها استفاده کرد.

 

وی یادآور شد: بایستی به ظرفیت های استان توجه کرد ولی نباید منتظر مرکز بود بسیاری از خلاقیت ها و نواوری ها در دست مدیران استانی است.

 

رئیسی با بیان اینکه در بودجه 1401 صندوق توسعه ای در استان ها ایجاد می شود تا دست استان ها را برای رشد اقتصادی باز کنیم گفت: توزیع عادلانه آب موضوع مهمی است که باید پیگیری شود. نسبت به وضعیت جاده های مواصلاتی و جاده های ریلی نیز در مصوبات سفر مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه دولتمردان نه تنها باید به فساد حساس باشند بلکه به بوی فساد هم حساس باشند تا پیشگیری شود، افزود: پروژه های نیمه تمام موضوع اصلی و اولویت دولت سیزدهم است.

 

رئیسی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی خبر خوبی برای کشاورزان است، گفت معادن باید سهمی را برای آبادی روستاهای منطقه اختصاص دهد و باید این مهم د استان زنجان پیگیری شود.

 

وی یادآور شد: اسیب های اجتماعی در شان استان فرهنگی شور و شعور حسینی نیست، عزاداری مردم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم زبانزد مردم است و لازم آسیب های اجتماعی در این استان با جدیت دنبال شود.

 

رییس جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکل پسماند روی نیز مورد تاکید است هرگونه توسعه یافتگی مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد.

کد خبر 1117754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha