ازدیاد نسل و زادآوری یکی از نیازهای ضروری کشور است/ تفکر بسیجی جریان سازی فرهنگی  شود

آیت الله حسینی همدانی با تبریک هفته بسیج و اهمیت جریان سازی فرهنگ تفکر بسیجی در جامعه گفت: امروزه یکی از نیازهای ضروری کشور ازدیاد نسل و زادآوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۲۸ آبان با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: تفکر و فرهنگ متعالی بسیج یکی از باورهای ایمانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که براساس آن ارزش های انقلاب و اسلام همراه با ایثار و از خودگذشتگی، نوآوری و خلاقیت است. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: تعالی و رشد کشور تنها به واسطه بهره مندی از روحیه جهادی و بسیجی در امرو محقق می شود و این تنها راه راهبردی برای آینده کشور است. 

وی با اشاره به اهمیت سخنان رهبرمعظم انقلاب در خصوص جنگ نرم بیان کرد: از جمله مهمرتین اهداف دشمنان و استکبار پس از انقلاب اسلامی، غافل سازی مردم از اقتدار ملی به واسطه بهره مندی از جنگ نرم است. 

وی ادامه داد: در جریان جنگ نرم با تبلیغات و استفاده از ابزار رسانه اهداف و سیاست های استکباری اجرایی می شود و عمده کار از پایگاه های مورد اعتماد مردم به ویژه آموزش و پرورش، خانواده و جوانان هدف است. 

امام جمعه کرج اظهار کرد: دشمن در این عرصه به دنبال تغییر ماهیت جامعه است و مبتنی بر این مطلب مسئولان با خنثی کردن اهداف دشمن در زمینه تأمین مسکن، ازدواج، اشتغال و ... زمینه ناکامی دشمنان را فراهم کنند. 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: ازدیاد نسل و زادآوری از جمله نیازهای ضروری کشور در عصر کنونی است تا ظرفیت عظیم نیروی انسانی با بهره مندی از توان داخلی زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم نمایند. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگ سازی 

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت جنگ نرم رسانه ها و فضای مجازی بیان کرد: از جمله اهداف دشمن در جهت برنامه های استکباری خود بهره مندی از قومیت ها و مذاهب مختلف این کشور است تا به این واسطه وحدت ملی را تحت الشعاع قرار دهد. 

وی اظهار کرد: دشمنان نظام انقلاب اسلامی با توجه به شرایط فعالی دولت و اقدامات صورت گرفته دستگاه قضا و مجلس نگران شده اند و در تلاش هستند تا مسوولان به کارهای دیگر مشغول شوند و از امور مردم غفلت کنند. 

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در سخنان اخیر به مسئله تمدن نوین اسلامی، هوش مصنوعی، مهاجرت و ... اشارت هایی داشتند و در این خصوص به بهره مندی از ظرفیت جوانان در این مدیریت ها تأکید کرند. 

امام جمعه کرج عنوان کرد: ساختار فرهنگی انقلابی یعنی حرکتی عاقلانه مبتنی بر خرد؛ به ویژه در حکمی که به اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داشته از اهمیت تحول فرهنگی فرمودند و در مفاد گام دوم انقلاب نیز تغییراتی را اشاره کردند که زمینه تحول و بازسازی ساختار فرهنگی کشور است. 

آیت الله حسینی همدانی در حکم خود به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه می دارند که این شورا قرارگاه فرهنگ سازی است. 

نبود هم افزایی لازم از طرف دستگاه های اجرایی البرز در خصوص کودکان کار

خطیب نماز جمعه کرج در سخنان پایان خود به مسأله کودکان کار اشاره کرد و افزایش رشد کودکان کار و خیابانی را یکی از علل آسیب های اجتماعی خواند. 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: ضروری است در خصوص کودکان کار قرارگاهی شکل گیرد، به ویژه در رابطه با مسأله حلقه دره و پسماندهای استان البرز نیز که مخاطرات زیادی برای مردم دارد باید توجه لازم انجام شود. 

 

کد خبر 1117854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha