در انتصابات سلامت مدیران مورد توجه باشد

حجت الاسلام شمس الدین گفت: انتصاب باید درست و همراه با جوانگرایی باشد‌. از افراد با تجربه که بتواند به مردم خدمت کرده و مفید باشد استفاده کنند و در عین حال سلامت افراد را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز(جمعه، 28 آبان) در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز در مصلی این شهرستان اظهار داشت: دشمنان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب درصدد ضربه زدن به جامعه و نظام بودند و تا به امروز که دشمنی دشمنان ادامه دارد و مشکلات فراوانی را در بخش های اقتصادی، معیشتی و فشار روانی طراحی‌هایی کرده‌اند.

 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه دشمنان با طراحی فشار اقتصادی و تنگناهایی که به واسطه تحریم و مشکلات دیگر پدید آورده اند می خواهند جامعه و علی الخصوص مردم را تحت تاثیر قرار دهند افزود: پشتوانه اصلی نظام، مردم هستند و دشمنان در نظر دارند با وارد کردن فشارهای اقتصادی و روانی با شایعه‌پراکنی، دروغ‌پردازی و تحریف واقعیات جنگ روانی ایجاد می کنند تا مردم بواسطه این تنگناها آستانه صبر و تحمل‌شان تمام شود و دست به آشوب و اغتشاش و درگیری در جامعه بزنند.

 

وی به بحث شلوغی‌های آبان ۹۸ و بحث حملات سایبری به جایگاه‌های سوخت و دیگر توطئه‌های دشمنان اشاره و عنوان کردند: این میدان عرصه جنگ و مقابله است و آنها درصدد ضربه زدن به ما هستند و نظام اسلامی و جبهه‌ مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان اقداماتی دارد.

 

خطیب نماز جمعه انزلی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان در این شرایط باید هوشیار و بصیر باشند تا هم توطئه‌های دشمن را نقش برآب کنیم و مشکلات کشور را برطرف کنیم اذعان کرد: دشمنان می خواهند با توطئه های خودشان از جهات مختلف به جمهوری اسلامی تعرض کنند و برای مقابله با این تقابل مردم باید هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام شمس الدین افزود: هوشیاری و بصیرت زمانی ایجاد می شود که ما نسبت به شرایط جامعه آگاهی داشته باشیم، مقام معظم رهبری برای آگاه سازی مردم بحث جهاد را تببین و مطرح کردند تا نقشه دشمن را ناکارآمد کند و اگر دشمن توطئه کرد مردم صفشان را از توطئه‌گران جدا کنند.

 

امام جمعه بندرانزلی در پاسخ به سوالی که اذهان عمومی جامعه را درگیر خود کرده مبنی بر اینکه چرا با تعویض دولت همچنان مشکلات گرانی، تورم، معیشت، کارخانه‌ها و... همچنان باقی است گفت: دولت سیزدهم و رییس جمهور به دنبال این نیستند که دولت قبل را مقصر جلوه دهند باید تا جلوی این سنت سیئه دولت‌های قبل گرفته شود اما باید حقیقت گفته شود و مردم بدانند که دولت سیزدهم چگونه دولت را تحویل گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با میراث هشت سال مدیریت لیبرالی و نئولیبرالی جریانات اصلاح طلب و اعتدالگرا مواجه است، اضافه کرد: دولت قبل هشت سال اقتصاد کشور را به برجام و مباحث کشورهای بیگانه و مذاکرات شرطی کرد در حالیکه مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها با توجه به شرایط موجود کشور بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند.

 

وی نقدینگی و تورم را محصول هشت سال مدیریت دولت قبلی عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی نقدینگی افزایش پیدا می‌کند خود به خود تورم ایجاد می‌شود؛ در طول این هشت سال مدیریت، جریانات فکری در کشور عدد نقدینگی را از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به سه هزار و 421 هزار میلیارد تومان افزایش داد که در طول ۵۰ سال گذشته این عدد بی‌سابقه‌ای است، یعنی هرجا می‌خواستند خرج کنند پول چاپ کردند.

 

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه تا این نقدینگی از بازار و گردش اقتصادی کشور جمع نشود تورم کاهش پیدا نمی کند و اقتصاد رونق نمی گیرد خاطر نشان کرد: متاسفانه ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کرده است و دولت قبلی کشور را با دلار سه هزار تومان تحویل گرفت و با دلار 25 هزار تومان تحویل داد، این مشکل در مدت کوتاهی حل نمی شود.

 

وی متذکر شد: ارز چهار هزار و 200 تومانی منشا بسیاری از فسادهاست و ارز 25 هزار تومانی نیز موجب کاهش تولید و ایجاد مشکل برای کارخانه‌ها، رانت، اتلاف بیت المال و از بین رفتن بسیاری از امکانات و سرمایه‌ها شده است.

 

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به کاهش عرضه گوشت و مرغ در بازار گفت: این امر سبب افزایش قیمت این کالاها شده است که نهاده‌های دامی و طیور که با عرض ترجیهی به آن اختصاص می‌دادند وارد کشور نشد در صورت ورود به دست تولید کننده نرسید و به قیمت گزاف فروخته شد، بسیاری از این‌ها هم ماند و فاسد شد.

 

وی متذکر شد: در بنادر و گمرک انزلی هم هزار و 400 تن نهاده‌های اولیه فاسد شد که مصداق اتلاف بیت المال است و این مدیریتی است که طی هشت سال انجام شد.

 

امام جمعه انزلی اظهارکرد: وقتی نهاده های وارده در انبارها فاسد می شود، پول از بین رفته و در صورت امحاء آلودگی ایجاد می‌کند. حال این مواد باید به گونه ای امحاء و یا استفاده شود که آسیب‌ دیگری فراهم نکند و برخی با تقلب آنها را به خورد دام و طیور ندهند تا در جامعه سرطان ایجاد شده و معضلاتی در کشور ایجاد ‌کنند.

 

شمس الدین تاکید کردند: دشمن هم آماده است، یک جایی که تعدادی از معلمین که حقشان هم هست و با شرایط مناسبی اجتماع کرده‌اند، بهره برداری می‌کند و این شرایطی است که متاسفانه این دولت بخاطر آنچه از دولت قبل به ارث برده دست به گریبان است و یک شبه با سلام و صلوات هم درست نمی‌شود.

 

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه چند اقدام اساسی برای رفع مشکلات کشور باید مورد توجه باشد، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هیج مشکلی نیست که لاینحل باشد؛ در شرایط فعلی باید با صبر و هوشیاری و ایجاد آرامش در کشور به مسئولین برای برطرف کردن مشکلات کمک کنند.

 

وی گفت: دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید به دنبال اتخاذ تصمیمات اساسی و کلیدی برای حل مشکلات کشور باشند و برای اشتغال، تورم و ... باید برنامه‌های کوتاه مدت و راهکار سریعی داشته باشند و از نظرات کارشاسان انقلابی، اقتصادی و همه کسانی که در بخش خصوصی و دولتی هستند، استفاده کنند‌.

 

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انتصاب مدیران و مسئولان انقلابی، کارآمد، مجرب، پاکدست، توانمند و خوشفکر می‌تواند برای دولت دستاورد‌های بزرگی داشته باشد، افزود:تا مدیران همفکر با جریان دولت منصوب نشوند کاری پیش نخواهد رفت. در استان گیلان پس از این مدت هنوز مدیران سابق در راس کار هستند اگرچه نمی‌خواهیم کسی را به اخلال و فساد متهم کنیم اما حداقل این است که این جریانی که هشت سال در راس کار بوده در مدیریت‌های استانی در بخش های مختلف، نمی‌گذارد تحول لازم ایجاد شود.

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: انتصاب باید درست باشد و همراه با جوانگرایی از افراد با تجربه که بتواند به مردم خدمت کرده و مفید باشد استفاده کنند و در عین حال سلامت افراد را مد نظر داشته باشد.

 

وی تصریح کردگروه‌هایی در کشور هستند که در هر دولتی که می‌آیند سر سفره نشسته‌اند منتهی تفاوتش این است که این دولت که می‌آید از این طرف میز به آن طرف میز ، یکی از نشانه‌های بحث تعارض منافع همینجاست.

 

وی اظهار داشت: به سازمان محیط زیست کشور تذکر می‌دهم اگر آنطور که به من گزارش کردند، آن فردی که برای استان در نظر گرفتند را منصوب کنند از همین خطبه اشکالات و مفاسد او را بیان خواهم کرد که رانت و تعارض منافع دارد. اگر این جریان بر مسند قدرت باشد باید فاتحه تالاب انزلی را بخوانیم، کسی را که متصرفین تالاب و تالاب خوارها را تعرفه کنند برای مسئولیت یعنی باید فاتحه همه چیز را خواند.

 

امام جمعه بندرانزلی با تصریح بر اینکه قرار بر این بود که دولت وقتی راس کار می‌آید دیگر به سفارش نماینده و این گروه و آن گروه مسئول تعیین نکند اذعان کرد: آنچه در دولت‌های قبل داشتیم مدیرانی بودند که توسط برخی نمایندگان به دولت‌ها معرفی شدند، نماینده مجلس وظیفه‌اش قانونگذاری و نظارت است نه دخالت در مدیریت کشور.

 

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت کشور دخالت شود فساد ایجاد می‌شود خاطرنشان ساخت: دولت باید خودش را از سیطره برخی نمایندگان که می‌خواهند رانت خواری و اعمال نظر کنند، آزاد کند و باید جلوی این رویه باطل در کشور گرفته شود که نمایندگان تعیین کنندگان برای دولت‌ها و مدیریت‌های کشور باشند.

کد خبر 1117861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha