در مکتب اسلام، قاضی باید در نگاه و کلام خود عدالت داشته باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در مکتب اسلام، عادلانه قضاوت کردن کار بسیار سختی است،تأکید کرد: یک قاضی باید در نگاه، اشاره، کلام و حرکت خود عدالت داشته باشد، چرا که در راهی قرار گرفته که از مو باریک‌تر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (29 آبان) در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در مکتب اسلام، عادلانه قضاوت کردن کار بسیار سخت و دقیقی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: یک قاضی در نگاه، اشاره، کلام و حرکت خود باید عدالت داشته باشد، چرا که در راهی قرار گرفته که از مو باریک‌تر است.

 

وی بیان کرد: گاهی برخی پرونده ها از جنبه فردی خارج شده و شکل اجتماعی و مطالبات عمومی به خود می گیرد و قاضی باید به درستی حکم کند، چون برخی منفعت طلب دنبال این هستند که پرونده مسیر درست خودش را نرود، که مسیر درست را باید قاضی تشخیص دهد.

 

امام جمعه بجنورد ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام جعفری، رییس کل اسبق دادگستری استان، وی را فردی بسیجی واقعی و انقلابی خواند که فعالیت های ارزشمندی در استان انجام داده است.

 

وی افزود: امیدواریم جایگزین ایشان نیز فردی قاطع، عدالت محور، جهادی و نیرویی به واقع ارزشی باشد تا ادامه مسیر را به درستی طی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرشنان کرد: جامعه، رفتار هر یک از ما مسئولان را می بیند و قضاوت می کند و پیشانی کار جامعه برای قضاوت کردن، رییس کل دادگستری و دادستان است که باید فردی قابل اعتماد انتخاب شود.

 

وی اظهارکرد: دادگستری مأمن و پناهگاه کسانی است که به آن ها ظلم شده و دوست دارند به عدالت بین آن ها قضاوت شود.

کد خبر 1117960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha