برگزاری رزمایش کمک های مومنانه و خدمت مومنانه در خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی مردم استان در رزمایش کمک مومنانه طی سال گذشته گفت: از ۱۷ مهر ماه سال جاری تا پایان هفته بسیج نیز رزمایش کمک های مومنانه و خدمت مومنانه به صورت ویژه ارائه می شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار«علی قاسمی» امروز (۲۹ آبان) در رزمایش بزرگ گروه های جهادی استان به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی و جهادی بود و از همان ابتدا گروه های جهادی در صحنه های انقلاب حضور فعالی داشتند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه روحیه و انگیزه جهادی از ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله و رزمندگان عرصه های مختلف است، گفت: تشکیل گروه های جهادی در همه اقشار و محیط های تجمعی امکان‌پذیر است و در حال حاضر هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی شده و اجرای خدمات رسانی در حوزه های مختلف دارند.

 

وی با بیان اینکه از نظر اسلام، ایمان با جهاد در میدان عمل توام است، تصریح کرد: ایمانی که در گوشه مسجد و حسینیه باشد به تنهایی کفایت نمی کند و باید به عرصه بیاید و بر اساس آموزه های دین اسلام یکی از رکن های ایمان، عمل به آن است.

 

سردار قاسمی با تأکید بر اینکه جهاد حرکتی دواطلبانه و حق طلبانه است، عنوان کرد: از ویژگی های جهادگری شما هجرت، جهاد و شهادت در راه خدا است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مؤسس جهاد و هجرت پیامبر اسلام بودند، تصریح کرد: هجرت و جهاد توام با خدمت است و گروه های جهادی دو ویژگی خودسازی و خدمت به مردم  دارند.

 

وی با بیان اینکه همه ما داشته های فراوانی داریم که به عنوان زکات باید خدمت کنیم، گفت: باید جهادی فکری، علمی، عقیدتی، جسمی و مالی داشته باشیم.

 

سردار قاسمی به بسیج در کلام حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرمایش امام راحل بسيج ميقات پا برهنگان معراج انديشه پاک اسلامی است كه تربيت يافتگان آن، نام ونشانی در گمنامی و بی‌نشانی گرفته اند و رهبر معظم انقلاب نیز فرهنگ جهادی را ترویج دادند کتاب «زندگی به سبک جهادی» شامل بیانات رهبر معظم انقلاب در باب زندگی جهادی منتشر شده است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: هر جایی جهاد و خدمت باشد مشکلات تنبلی و بیکاری از جامعه رخت برمی بندد و هر جامعه ای که با فرهنگ جهادی گره بخورد، پیروز است.

 

وی در ادامه به رزمایش کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کمک مومنانه در استان توزیع شده است.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه از ۱۷ مهر ماه سال جاری تا پایان هفته بسیج کمک های مومنانه و خدمت مومنانه به صورت ویژه ارائه می شود‌، افزود: توزیع ۱۱ هزار و ۹۰ بسته معیشتی، ۴۰۰ دست کفش و کیف، ۲۶۰ مورد لوازم ضروری زندگی، ۶۵ کارت هدیه، ۵۳ هزار غذای گرم، ۲۳ هزار و ۱۰۵ کیلوگرم گوشت قربانی، ۸۲ هزار و ۳۰۰ قرص نان، سه هزار و ۷۵۰ بسته بهداشتی، آزادسازی ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد، توزیع ۵۲ سری جهیزیه، بهسازی ۴۲ واحد خانه و احداث سرویس بهداشتی خانه محرومان و پرداخت ۶۷ مورد وام قرض الحسنه  از جمله خدمات ارائه شده به نیازمندان در رزمایش کمک مومنانه است.

 

کد خبر 1118048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha