نوجوانان و جوانان باید از فرهنگ بسیجی درس بگیرند

سردرا شاهوارپور با بیان اینکه نوجوانان و جوانان باید از فرهنگ بسیجی درس بگیرند گفت: دشمنان همواره در کمین هستند تا آسایش و آرامش مردم و کشور را برهم‌زنند لذا پویایی و حضور در صحنه بسیج یکی از ضرورت‌هایی است که باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» امروز (شنبه 29 آبان) در حاشیه صبحگاه سپاه حضرت ولی‌عصر (ج) خوزستان به مناسبت هفته بسیج، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته بسیج یادآور مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و اقداماتی است که بسیج در طول 42 سال گذشته برای نظام اسلامی و مردم به ارمغان آورده است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: بسیج در مقابله با دشمن طی هشت سال دفاع مقدس در کنار ارتش و سپاه نقش محوری داشته و مجاهدت‌های زیادی انجام داده و شهدای والامقام، جانبازان و آزادگانی که سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث سختی کشیدند را نیز تقدیم مردم و انقلاب کرد که این‌ها همه کارنامه درخشانی از مجاهدت‌های بسیجیان است.

 

وی اضافه کرد: بعد از جنگ نیز در صحنه‌های سخت همچون سیل و زلزله نیز بسیج همواره پیش‌قراول و پیشتاز بوده و به صورت خودجوش وارد صحنه شده و از ابتدای هر سختی و مشقتی که برای مردم به‌وجود می‌آید حضور دارد و تا پایان آن تلاش و مجاهدت‌های خود را انجام می‌دهد.

 

سردار شاهوارپور تصریح کرد: زمانی که امام راحل شجره طیبه بسیج را در سال 58 غرس کردند، آینده و توطئه‌ها و تهدیدها را می‌دیدند و می‌دانستند که دشمنان دست بردار نیستند و بنا دارند با توطئه‌های مختلف این نظام را سرنگون کنند، از این رو امروز نوجوانان و جوانان باید از فرهنگ بسیجی درس بگیرند.

 

وی ابراز کرد: بسیج در این مدت اقدامات و تلاش‌های زیادی را ارائه داده و مردم و نظام روزبه‌روز ضرورت حضور بسیج را بیشتر درک می‌کنند که امیدواریم بیش از پیش شاهد پشتیبانی در ادارات و سازمان‌ها و سطح جامعه و حمایت این عزیزان باشیم که مخلصانه و گمنام و با دست خالی برای مردم در حال خدمت هستند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه این عزیزان باید تشویق و ترغیب شوند که بتوانند همچنان خدمات شایسته خود را به مردم و جامعه ارائه دهند عنوان کرد: امروز نیز در دوران کرونا می‌بینیم که بسیجیان در همه صحنه‌ها حاضر هستند و اقداماتی همچون حضور در طرح شهید سلیمانی، مراکز واکسیناسیون کرونا و بیمارستان‌ها، تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه و عرصه‌هایی که فضای خدمت مهیا است را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می‌دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم که دشمنان همواره در کمین هستند تا آسایش و آرامش مردم و کشور را برهم‌بزنند لذا پویایی و حضور در صحنه بسیج یکی از ضرورت‌هایی است که باید فراهم شود.

 

سردار شاهوارپور اذعان کرد: در هفته بسیج در سراسر استان با توجه به گستره پایگاه‌ها، بیش از یک هزار و 200 برنامه را پیش‌بینی کردیم که بخشی محلی، بخشی در سطح شهرستان و برخی نیز در سطح استان است و برنامه‌های کلیدی و مهمی نیز تدارک دیده شده است.

 

وی ابراز کرد: رزمایش و تجمع اقتدار بسیج در روز سوم آذر، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ساخت منازل برای محرومان، ساخت و تعمیر مدرسه، آبرسانی مناطق محروم وافتتاح بخش قابل توجهی از پروژه‌هایی که با همت گروه‌های جهادی انجام شده، از جمله این برنامه‌ها هستند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان یاد آور شد: نهضت خدمت‌رسانی در بخش کمک‌های مؤمنانه و توزیع بیش از 20 هزار بسته معیشتی توسط پایگاه‌ها و نواحی بسیج، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط بسیج حقوقدانان و بسیج مهندسین در حوزه اشتغال و کارآفرینی در مساجد و مناطق، برگزاری مسابقات ورزشی، پخش فیلم، برپایی نمایشگاه‌هایی از فعالیت‌های بسیج، صبحگاه‌های دانش‌آموزی و زنگ مقاوت و ایثار و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1118053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha