مهاجرت از روستا به شهر به یک دهم کاهش یافت

قربانی گفت: در سال های اخیر مهاجرت از روستا به شهرها کاهش یافته بطوریکه هم اینک مهاجرت روستایی از ۹ دهم درصد به یک دهم درصد کاهش یافته است.

«علی قربانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، اظهار داشت: با کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و از سوی دیگر مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌تواند امیدوار بود که بسیاری چالش‌های و آسیب‌هایی که متوجه شهرها شده است کاهش یابد.

 

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد با روند رو به رشد توسعه روستایی در کشور مهاجرت معکوس از شهر به روستا در سالهای آینده از شتاب بیشتری برخوردار شود.

 

قربانی یادآور شد: زمانی که تفاوت زندگی در شهر و روستا کاهش یابد و زیرساخت‌ها و خدمات قابل قبولی در روستاها ارائه شود بی‌شک نه تنها مهاجرت از روستا به شهر متوقف می‌شود بلکه روستاییانی که در سال های گذشته به شهرها مهاجرت کرده بودند به زادگاه خود بازمی‌گردند.

 

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به مزیت‌های زندگی در روستا، تصریح کرد: آلودگی‌های زیست‌محیطی در روستاها کمتر و زندگی در این مناطق راحت‌تر است از همین رو در سال های اخیر تمایل بیشتری برای زندگی در روستاها را شاهد بوده‌ایم.

 

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهمترین راهبرد توسعه روستایی در کشور را اتکا به جوامع روستایی عنوان کرد و افزود: روستاها از نظر اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و زیست‌محیطی برای کشور حیاتی است و می‌طلبد تا در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی در روستاها بیش از پیش اقدام کرد.

 

کد خبر 1118066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha