مهدیشهر میزبان اولین سمپوزیوم «هنر در قاب» شد

صفایی با بیان اینکه شهرستان مهدیشهرمیزبان اولین سمپوزیوم «هنر در قاب» شده است گفت: این رویداد تا چهارم آذر با مشارکت ۱۵۴ هنرمند ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ «علی صفایی» درجمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اولین سمپوزیوم «هنر در قاب» درشهرستان مهدیشهر گفت: ۱۵۴ هنرمند برای حضور در این سمپوزیوم ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۰ تن از آنان از ۱۰ استان و ۱۴ شهر کشور از جمله البرز، کردستان، کاشان، مازندران، تهران، همدان و تبریز میهمان استان سمنان هستند.

 

دبیر سمپوزیوم «هنر در قاب» با بیان اینکه  آثار خلق‌شده در اختیار دبیرخانه این سمپوزیوم قرار می‌گیرد و نخستین نمایشگاه از آثار در فرهنگسرای نیستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهدی‌شهر برگزار می‌شود اضافه کرد: آثار هنری برگزیده با کمک تیم داوری دانشگاه هنر و اداره ارشاد در نمایشگاهی در تهران و نمایشگاهی که آرت‌رزیدنسی سنگسر برای سال ۱۴۰۱ در ایتالیا تدارک دیده است، به نمایش درخواهد آمد.

 

وی تصریح کرد:پنج اثر برتر به انتخاب داوران، مردم و شرکت‌کنندگان جوایزی را دریافت خواهند کرد اما مهم‌ترین هدف این سمپوزیوم، استعدادیابی است.

 

صفایی با اشاره به اینکه  ۵۱ هنرمند در روز ۳۰ آبان، ۵۱ نفر روز یکم آذر، و ۵۲ نفر در روز دوم آذر به خلق آثار هنری با مواد اولیه رایگان می‌پردازند اظهارداشت: روز سوم آذر نیز به هنرمندانی که خلق آثارشان نیازمند زمان بیشتر است اختصاص می‌یابد.

 

دبیر سمپوزیوم «هنر در قاب» زمان برگزاری این سمپوزیوم،را هر روز از ساعت ۱۶ الی ۱۸ اعلام کردوافزود:کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های سوزن‌دوزی، چله‌کشی فرش، معرق کاشی شکسته، سوخته‌نگاری، بافت عروسک، درویش دوزی، دوخت پانچو، پته‌دوزی و معرق چوب برگزار می‌شود.

 

به گفته وی همزمان با برگزاری این سمپوزیوم، ورکشاپ‌هایی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

 

«هنر در قاب» بزرگ‌ترین رویداد هنری ایران از زمان همه‌گیری کرونا تا کنون است

در ادامه هنربان و از برگزارکنندگان این سمپوزیوم با بیان این که این سمپوزیوم، بزرگ‌ترین رویداد هنری ایران از زمان همه‌گیری کرونا تا کنون است گفت: برای تمامی سمپوزیوم‌های مشابه مبالغی به عنوان ورودی تعیین می‌شود اما در این سمپوزیوم، یک اسپانسر هزینه‌های متریال و برگزاری سمپوزیوم را بر عهده گرفت.

 

«پویا خادمیان» خلق اثر در اقامت هنری را رقابتی  ندانست وافزود: بلکه اثر بیشتر به شکل تعامل و مشارکتی آثار هنری خلق می‌شود.

 

وی افزود: در صورت موفقیت این رویداد، سمپوزیوم هنردرمانی برای کادر درمان به میزبانی شهرستان مهدیشهر استان سمنان برگزار می‌شود که رونق گردشگری را نیز به دنبال دارد.

 

خادمیان گفت: استاد حبیب درخشانی، از اساتید برجسته هنر و فلسفه میهمان افتخاری این سمپوزیوم است.

 

مراسم اختتامیه این سمپوزیوم نیز پنجشنبه چهارم آذر در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1118352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha