فعالیت ۴۵۴ کتابخانه در کانون‌های مساجد خوزستان

حجت‌الاسلام همت‌پور گفت: از میان یک هزار و ۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان خوزستان ۴۵۴ کانون دارای کتابخانه باز و مخزن دار هستند.

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی تا جایی است که خداوند در قرآن کریم که کتاب هدایت، رشد و نجات است می‌فرماید «ن و القلم و ما یسطرون» و به قلم قسم یاد می کند لذا کتاب از دیر باز حافظ و احیاگر تفکر و اندیشه‌های والا و منبع دریافت و جستجوی حقیقت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی یکی از ستون‌های فرهنگی در رشد فرهنگ جوامع بشری است افزود: متاسفانه آمار کتابخوانی در کشور ما پایین است و با توجه به روی آوردن جوانان و نوجوانان به تلفن همراه و فضای مجازی باید چاره‌ای اندیشید شود تا نسل‌های امروز و آینده مطالعات خود را در فضای مجازی و همچنین انس و علاقه فرد به مطالعه کتاب را در فضای حقیقی افزایش دهند.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به رهنمودهای بزرگان دینی و به خصوص مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ماموریت‌های راهبردی خود را ترویج فرهنگ و کتابخوانی دانسته از این رو در بین یک هزار و ۵۰ کانون مساجد استان خوزستان ۴۵۴ کتابخانه باز و مخزن دار وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد فهما «شنبه‌های کتاب» و معرفی کتاب‌هایی است که بر غنای دینی و فرهنگ بچه‌های مسجد بیش از پیش می‌افزاید.

 

کد خبر 1118413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha