آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت برگزار شد

صبح امروز ۳۰ آبان ماه، آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن»، در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۳۰ آبان ماه، یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه‌ای بر کتاب «تنها گریه کن»، در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: هشت سال دفاع مقدس، مدیون زنان و مادران شهدا است.


امام جمعه جیرفت افزود: از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و بالاترین معراج ما در دفاع مقدس عروج شهدای عزیز بود که مرهون تلاش مادران است.


وی خاطرنشان کرد: تربیت اسلامی، فرستادن فرزندان به جبهه و صبر بر جهاد و شهادت آنان هر یک به تنهایی شایسته تقدیر است.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: زنان در انقلاب اسلامی به حضرت زینب(س) اقتدا کرده و صبر و استقامت زینبی را در زندگی پیش گرفتند.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد: مادران، همسران و خواهران شهدا، سرمایه های پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران و گنجینه های کم نظیری هستند که وجودشان موجب قوت قلب و دلگرمی جامعه است.


وی تاکید کرد: مادر کانون مهر و محبت است و عشق او به فرزند با هیچ عشق و محبتی قابل قیاس نیست، اما در شهادت فرزندانشان مقاوم بوده و بعضاً حتی الگویی برای پدران بوده‌اند و این همان درسی است که مادران انقلابی از حضرت زینب (س) گرفته‌اند.

حجت الاسلام تارم در خاتمه با اشاره به نقش مادران شهداء، عنوان کرد: مادران شهدا اسطوره‌های کم نظیر تاریخ بشریت هستند.

کد خبر 1118423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha