قتل عام ۷۷ کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۱ توسط جنایتکاران صهیونیستی

یک سازمان حقوقی مدافع حقوق کودکان به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۷۷ کودک را به قتل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «القدس العربی»، جنبش جهانی مدافع حقوق کودکان بخش فلسطین به مناسبت روز جهانی کودک مصادف با 20 نوامبر، در بیانیه ای اعلام کرد: مستندات نشان می دهد که 77 کودک فلسطینی از آغاز سال 2021 میلادی با آتش نظامیان رژیم صهیونیستی به قتل رسیده اند.

 

در این بیانیه آمده است: 61 نفر از کودکان اهل نوار غزه و 16 نفر اهل کرانه باختری در قدس شرقی بوده اند.

 

در ادامه این بیانیه سازمان حقوقی آمده است: از سال 2000 میلادی تاکنون، دو هزار و 200 کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی به قتل رسیده اند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: کودک فلسطینی، قربانی اهداف شوم صهیونیست ها است و با وجود آنکه این اقدامات با قوانین بین المللی منافات دارد، دست از کارهای شوم خود بر نمی دارد.

 

از اکتبر 2015 میلادی تا ماه جاری سال 2021 میلادی، 41 کودک فلسطینی به موجب بازداشت های اداری در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند و چهار نفر از آنان در شرف بازداشت هستند.

 

تصمیم به حبس کودکان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیستی به بهانه تهدید امنیتی صورت می گیرد و هیچ توجیهی ندارد.

 

جنبش مدافع حقوق کودکان در ادامه اعلام کرد: نظامیان صهیونیستی هر سال 500 تا 700 کودک فلسطینی را در دادگاه های نظامی محاکمه می کنند.

 

مرکز غیر دولتی اسرای فلسطینی نیز در گزارشی اعلام کرد: یک هزار و 149 کودک فلسطینی از آغاز سال 2021 میلادی بازداشت شده اند که بیشتر آنان آزاد شده و 160 کودک همچنان در حبس هستند.

 

بنابراین گزارش، 261 فلسطینی، ده ها کودک در این سال به شهادت رسیده اند و دو هزار و 200 نفر بر اثر حملات صهیونیست ها به نوار غزه زخمی شده اند و این آمار رسمی کمیساریای سازمان حقوق بشر ملل متحد است.

 

این مرکز همچنین گزارش داد:  از سال 2000 میلادی دست کم 19 هزار کودک زیر ده سال و تا 18 سال توسط صهیونیست ها بازداشت شده اند.

 

گفتنی است، 20 نوامبر با هدف تحکیم روابط بین المللی و آگاهی دادن درباره کودکان در سطح جهان، مصادف با روز جهانی کودک است.

کد خبر 1118430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha