اختصاص تسهیلات متمم برای زلزله زدگان جامانده از دریافت تسهیلات بازسازی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه حدود ۵۰۰ واحد مسکونی زلزله زده استان از دریافت تسهیلات بازسازی جامانده است، گفت: در این زمینه پیگیر هستیم تا تسهیلات متمم برای دریافت تسهیلات بازسازی مصوب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «اکبر نیکزاد» امروز یک شنبه در آیین بهره برداری از فاز اول منازل مسکونی احداث شده در مناطق زلزله زده خراسان شمالی گفت: به مردم اطمینان می دهیم برای بازسازی مناطق زلزله زده در کنارشان هستیم.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به  انتقادها از اینکه مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده خراسان شمالی حضور نداشته اند، افزود: مسئولان به علل مختلفی در مناطق زلزله زده این استان حضور نداشتند اما به مردم اطمینان می دهیم در کنارشان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در تصویب اعتبارات تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده، حدود 500 واحد از دریافت این کمک ها بازمانده اند، گفت: در این زمینه پیگیر هستیم تا تسهیلات متمم برای زلزله زدگان استان مصوب شود.

 

نیکزاد خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی انجام شده و تلاش داریم تا به بازسازی این منازل سرعت داده شود.

 

وی گفت: بانک ها هم در پرداخت وام، همکاری خوبی داشتند و با استقرار در مناطق  زلزله زده به باسازی سرعت دادند.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: بازسازی مناطق زلزله زده و بهره برداری از واحدهای مسکونی خسارت دیده دغدغه مردم است.

 

بر اساس این گزارش؛ امروز علاوه بر بهره برداری از ۱۴۳ واحد مسکونی زلزله زده در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان، با دستور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۰۰ قلم لوازم ضروری که توسط بنیاد مستضعفان تامین شده بود، میان زلزله زدگان استان توزیع شد.

 

زمین لرزه ۲۷ اردیبهشت ماه امسال بخش هایی از مناطق شهرستان های گرمه و جاجرم را لرزاند که موجب خسارت عمده به واحدهای مسکونی شد که بر اساس آمار اعلام شده، در این زلزله به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی خسارت وارد شد.

 

 

کد خبر 1118486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha