امامان جماعت نقش کلیدی سوق دادن جوانان به کتابخوانی دارند

حجت الاسلام موسوي با تأکید برسوق دادن کودکان و نوجوانان حول محور مسجد نسبت به کتاب و کتابخواني گفت: ائمه جماعت به عنوان مدير فرهنگي و معنوي مسجد در سوق دادن جوانان بهشت کتاب و کتابخواني مي‌توانند نقش کليدي و بسيار مهمي داشته باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام« سید علی موسوی» در بازدید از کتابخانه کانون های فرهنگی هنری والفجر مسجد المهدی(عج)شهر سمنان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان را حول محور مسجد نسبت به کتاب و کتابخوانی سوق دهیم گفت: ائمه جماعت به عنوان مدیر فرهنگی و معنوی مسجد در سوق دادن جوانان بهشت کتاب و کتابخوانی می‌توانند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود:مساجد از صدر اسلام تاکنون مهمترین و با عظمت‌ترین پایگاه عبادی، سیاسی و اجتماعی و بزرگترین مرکز نشر آموزه‌های اسلامی و احکام و معارف انسان‌ساز الهی بودند.

 

وی گفت:بحث کتاب و کتابخوانی و خصوصاً سوق دادن جوانان به این سمت و سو نیز امامان جماعت می‌توانند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد:ائمه جماعات با ایجاد ابتکارها و خلاقیت‌های قابل توجه مانند برپایی مسابقات کتابخوانی در موضوعات کاربردی و مهم و همچنین اهدای جوایز، حتی برگزاری اردوهایی با محتوای کتاب و کتابخوانی و تشویق جوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش و سایر نهادها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های مسجد در این زمینه بسیار موثر و موفق باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود:این فعالیت‌ها باید به صورتی باشد که خروجی های آن هم به صورت مشهود و هم در آمار میدانی افزایش کتابخوانی و تقویت فرهنگ مطالعه به عیان رخ نمایی کرده و آثار غیر قابل انکارش مشهود باشد.

 

وی به فعالیت‌های ستاد فهما در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه اشاره داشت وافزود: سعی و هدف متولیان ستاد فهما و شورای سیاست‌گذاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد، جریان‌سازی فرهنگی در حوزه کتاب است.

 

حجت الاسلام موسوی هدف از اجرای فعالیت ها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در مساجد استان، ارتقای سطح کتاب‌خوانی در جامعه، زنده نگه‌داشتن نقش مساجد در فرهنگ مطالعه و نقش‌آفرینی و محوریت مسجد در اعتلا فرهنگ عمومی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به امکان معرفی کتاب‌های ارزشمند و مفید موجود در کتابخانه‌های مساجد برای معرفی و استفاده از گروه‌های مختلف نیز گفت: کتابدار مسجد می‌تواند از طریق فضای مجازی و کانال‌های مجازی اطلاع‌رسانی کانون، کتاب‌های ارزشمند هر گروه سنی را معرفی کند.

 

وی با تأکید بر توجه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نسبت به برنامه های رواق کتاب در طرح ملی فهما ادامه داد: برنامه ها را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کتابخانه های  مساجد یکی از بهترین فرصت های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می شوند اضافه کرد: کتابخانه های مساجد در همه شهر و روستاها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می دهند.

کد خبر 1118524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha