فرصت مقابله با جنگ اقتصادی برای بانوان فراهم شود/ حوزه های علمیه خواهران و دفاتر ائمه جمعه تعامل داشته باشند

حجت الاسلام بهجت‌پور با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت برای بانوان به منظور مقابله با جنگ اقتصادی، گفت: حوزه های علمیه خواهران و دفاتر ائمه جمعه تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در اجلاس مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که امروز 30 آبان در حال برگزاری است، گفت: اگر ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه ظرفیت حوزه های علمیه خواهران را بشناسند و برای گسترش آن تدبر کنند، بخش زیادی از نگرانی های امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای اصلاح امور اجتماعی و فرهنگی مرتفع می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به جمله ای از امام راحل مبنی بر اینکه زنان نیمی از جامعه هستند و نیمی موثر، افزود: حوزه های علمیه در شرایط فرهنگی خاص که کشور با آن مواجه است و با تهدیدی که کیان خانواده دچار آن شده است، می تواند به صورت ویژه ورود کند و در این حوزه نقش آفرینی کند.

 

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق، کاهش ازدواج، افزایش رفتارهای جنسی خارج از خانواده و بسیاری انحرافات اخلاقی که امروز در جامعه شاهد آنها هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران برای گسترش برنامه های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه انگیزه های دینی مردم را نگاه نمی دارد، گفت: هیچ متغیری مردم را برای گذر از این حادثه ها به سلامت عبور نخواهد داد.

 

وی با اشاره به جمله ای از شهید مطهری مبنی بر اینکه اگر یک نسل روحانیت در میدان نباشند مردم بعد از آن مسلمان و متدین نخواهند بود، تاکید کرد: به سبب گستردگی مسایلی که پیش آمده و پیچیدگی های ایجاد شده در زندگی باید بیش از گذشته به حوزه های تخصصی توجه کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران مسئله زن و خانواده را مهمترین مزیت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: بانوان در بخش های اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی دارند و هر جا مشاهده شده جایگاه و موقعیت بانوان در جامعه تثبیت شده است، بسیار تاثیرگذار بوده اند.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه و حمایت از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند هر جا که برای تثبیت حوزه های علمیه خواهران لازم است بگویید ورود کنم که این امر بیانگر اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه خواهران است؛ بنابراین، نمایندگان ایشان در استان ها نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به فعالیت 500 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور گفت: در حال حاضر 417 محل رشته سطح دو و 260 محل رشته سطح 3 و 4 در کشور داریم.

 

وی با اشاره به اهمیت تعامل ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها با مدارس و حوزه های علمیه خواهران گفت: با توجه به نوع فعالیت حوزه های علمیه میزان پذیرش طلبه در سال جاری در مقایسه با سال 98 دو برابر افزایش داشته است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: باید لشکری در تراز اسلامی و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و حل معضلات ناشی از جنگ اقتصادی و فرهنگی و شبیخون فرهنگی بسازیم که این امر نیازمند ایجاد فرصت برای بانوان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به ضرورت استقلال مالی حوزه های علمیه خواهران گفت: نگرانی عمده ما این است که با توجه به وضعی که پیش می رویم، میزان فاصله گرفتن حوزه های علمیه از مردم تشدید شود و انگیزه ها برای چنین شیبی تشدید شود، بنابراین تلاش کرده ایم در جایگاه مردمی خود بمانیم.

 

وی ادامه داد: حمایت های دولت نباید به گونه ای باشد که روزمره حوزه های علمیه را تامین کند و ماندگاری و فعالیت ما وابسته به این بودجه ها باشد بلکه باید زمینه ای فراهم شود تا منابع درآمد پایداری داشته باشیم و در این راستا نهادهای پیرامونی باید به ما کمک کنند.

 

وی ادامه داد: دوراندیشانه حالت این است که به گونه ای در حوزه های علمیه سرمایه گذاری کنیم که هر مدرسه بتواند روی پای خود بایستد.

کد خبر 1118530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha