​کتابخانه عمومی رشت به زودی افتتاح می شود

آشتیانی ایجاد و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در امور فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کتابخانه عمومی شهر رشت به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «هادی آشتیانی» امروز (یکشنبه، 30 آبان) در مراسم تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان در سالن توانبخشی رشت به شکل مجازی شرکت کرد و در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و آرزوی موفقیت برای دوستداران کتاب و کتابداران سراسر کشور خاصه استان گیلان اظهارکرد: از تلاش و کوشش همه زحمتکشان در این عرصه تشکر و قدردانی کرده و برای آنان آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنم.

 

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در امور فرهنگی خاصه نهاد کتابخانه‌ها را به ویژه در شرایط حاضر، امری لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهر رشت ظرفیتی بزرگ و ارزشمند در راستای اعتلای کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی در حوزه ارتقای شاخص‌های فرهنگی رقم می‌خورد.

 

وی با تاکید بر اینکه قصد داریم با راه‌اندازی محافل ادبی با محوریت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و با استفاده از گنجینه علم و ادب استادان این حوزه، گامی موثر در جهت غنای ادبی جامعه برداریم اضافه کرد: کتابخانه عمومی شهر رشت به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم به کمک آن همه بتوانند از امکانات و تجهیزاتی که در این مجموعه فراهم شده به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزایش روزافزون اطلاعات، آگاهی و میزان مطالعه مردم و بخش‌های مختلف را امری که باید برای آن برنامه‌ریزی اصولی انجام شود، خواند و گفت: از مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان، کتابداران و تلاشگران این عرصه که زحمات و تلاش‌های خوبی در این مدت اخیر داشتن قدردانی می‌کنم.

 

* ساخت بیش از 9 باب کتابخانه در سراسر گیلان با مشارکت خیران

«محمد حسن عاقل منش» نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به تمام بسیجیان ولایی و غیور ایران اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه با تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان خلاءهایی که در این حوزه احساس می‌شد، برطرف کردیم و البته اقدامات خوبی هم در این حوزه به انجام رسید.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان در ادامه ابراز داشت: این تشکیلات عمر زیادی ندارد اما در همین زمان کوتاه از زمان تشکیل، با کمک واقفان و خیران نیک‌اندیش بیش از 9 باب کتابخانه در سراسر استان گیلان ساخته شد و این رویکرد و رویه همچنان در سراسر استان ادامه دارد.

 

عاقل منش مشکلات و چالش‌هایی مانند کمبود سرانه مطالعه، فضای کتابخانه‌ای، امکانات و تجهیزات در بخش کتاب و کتابخوانی در گیلان را هم متذکر شده و اضافه کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان کتابخانه سیاری را راه‌اندازی کرده و این کتابخانه سیار به تمام محلات محروم سر می‌زند.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان مشارکت بیشتر خیران کتابخانه‌ساز را هم لازم دانست و افزود: برای ارتقاء این کتابخانه سیار به 900 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم از طرفی کتابخانه‌های نیمه تمام بسیار زیادی در گیلان وجود دارد که همین جا از خیران تقاضا می‌کنم برای تکمیل آن‌ها ورود کرده و مشارکت فعالی داشته باشند.

 

عاقل منش نبود کتابخانه در مسکن مهر رشت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای ایجاد یک کتابخانه در این شهرک فراهم و روش مشارکت آن هم کاملاً هماهنگ شده است اما برای تحقق نهایی کار نیازمند مشارکت خیران، موسسات شخصی و حقیقی هستیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در شهر رشت فرهنگسرا وجود ندارد کتابخانه‌های را در اصل مرکز فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بسیج برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گیلان استفاده کنیم و از فضاهای موجود برای آینده سازان کشور، استان و شهرمان استفاده بهینه‌تری به عمل آوریم.

 

 

کد خبر 1118542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha