علل اصلی هنجارشکنی‌ها در جامعه نبود مهارت در ایجاد زمینه‌های اشتغال است

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: علل اصلی هنجارشکنی‌ها در جامعه نبود مهارت‌های کافی و توانایی افراد در ایجاد زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان در کارگروه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان کردستان  اظهار کرد: نبود مهارت‌های شغلی و توانایی در ایجاد تولید و اشتغال، علل اصلی بزه و هنجارشکنی‌ها در جامعه  به شمار می‌رود.

 

وی افزود: زندان‌های استان با هدف ارتقاء سطح مهارت‌های شغلی با بهره‌مندی از بستر مناسب آموزشی و امکانات فراهم شده و همراهی سازمان فنی وحرفه‌ای، زمان تحمل حبس را برای زندانی به فرصتی برای مهارت‌آموزی تبدیل کرده است تا زمینه ساز بازگشت هدفمند مددجویان به اجتماع را فراهم کرده و بتواند در رسالت زندانبانی اسلامی موفق عمل کند.

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به دستیابی زندان‌ها به توفیقات ارزنده مهارت آموزی که نتیجه تعامل و همکاری دو ارگان است، عنوان کرد: در سال جاری تا کنون 933 نفر در حوزه‌های مختلف حرفه آموزی آموزش دیده و مهارت و مدرک کسب کرده‌اند و این در شرایط فعلی کرونایی عملکرد قابل قبولی است .

 

جمیل احمدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای کردستان نیز با تبریک هفته بسیج و قدردانی از همکاری خوب و سازنده اداره‌کل زندان‌ها با مجموعه فنی وحرفه‌ای تصریح کرد: افراد داری مهارت و حرفه متضمن امنیت در جامعه محسوب می‌شوند و این عامل موثری در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی قلمداد می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ما نباید رویکردی ثابت در تعداد مشخصی از مهارت‌ها داشته باشیم و تنوع مهارت آموزی با استفاده از نیازسنجی دقیق بر اساس بازار کار لازمه توسعه حرفه آموزی و اشتغالزایی برای مددجویان و البته تولید ثروت و کسب درآمد برای آنان است.

 

در این جلسه با بررسی مصوبات جلسه قبل ، مصوباتی در راستای توسعه و ارتقاء سطح کیفی مهارتها با بهرمندی از رشته‌های جدید  به تصویب رسید .

کد خبر 1118565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha