زبان هنر تاثیرگذارترین ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی است

زارع گفت: ما موظف هستیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده معرفی کنیم، در این راستا هنر یکی از تاثیرگذارترین ابزارها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «عباس زارع» امروز(۳۰آبان) در آئین رونمایی از تقریظ رهبری برکتاب تنها گریه کن وکتب دفاع مقدس به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدا، نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس و برگزیدگان مسابقات کتابخوانی که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزارشد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و بسیج، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که این برنامه فرهنگی و ارزشی در روزهای آغازین هفته بسیج
با همراهی دستگاه های فرهنگی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران بطور همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران بیان کرد: بنا بر بررسی های انجام شده استان مازندران در تدوین،تالیف و انتشار کتاب جزء استان های اول کشور قرار دارد و نگاه ناشران و نویسندگان در این استان به حوزه دفاع مقدس ویژه است که انتظار می رود همه دستگاه ها در ترویج و توسعه این فرهنگ کمک کنند .

 


وی ادامه داد: اگر در حوزه کتاب از آمار خوبی برخورداریم باید در بخش تولید محتوا نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

 

 

زارع به اهمیت برنامه ریزی جهت جذب مخاطب جوان به حوزه ایثار و شهادت  اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه های مختلف نیاز داریم تا مصوبه های مناسبی طبق ذائقه نسل جوان داشته باشیم اگر ما کتابی را رونمایی و یا از نویسندگان و هنرمندانی تجلیل می کنیم باید به سمت کتاب هایی با تولید محتوای خوب برویم .

 


وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید با ابزار نوین جامعه امروز حرکت کنیم .

 


زارع گفت: به طور مثال کتاب ایثار و شهادت هرگز نمی تواند تاثیرگذاری فیلم های ایثار و شهادت را داشته باشد؛ اکران برخی فیلم ها در این حوزه تا همیشه بر ذهن مخاطب نقش می بندد .

 

 

وی به اثرگذاری سمفونی مقاومت خرمشهر کار آقای انتظامی اشاره کرد و افزود: بنابراین می توان با برداشت از این کتاب ها فیلم نامه های خوبی تدوین کرد در بخش های مختلف فیلم، سینما، تئاتر و موسیقی استفاده کرد. و از این طریق نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

 

 

زارع بیان کرد: بر اساس آمار کشور  نوجوانان ما در روز 42 میلیون ساعت درگیر بازی های شبکه مجازی هستند و این نشان دهنده عدم نظارت بر این حوزه است که از آن غافل ماندیم.

 

 

وی ادامه داد: اینکه سبک زندگی ما کاملا به سبک زندگی غربی تغییر کرد دغدغه ای مهم است که باید به آن توجه شود.

 



زارع گفت: آسیب های اجتماعی و مسائل مبتلا به در استان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر 1118623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha