تقریظ مقام معظم رهبری برای کتاب «تنها گریه کن» در تبریز رونمایی شد

کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «سرکار خانم اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری برای کتاب «تنها گریه کن» امروز با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ی ادبیات و هنر دفاع مقدس، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار خاقانی تبریز برگزار شد.

کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی «سرکار خانم اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان»، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ  تحمیلی و پس از آن است که به قلم خانم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.

«سیدقاسم ناظمی» در این مراسم با اشاره به تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس و جنگ زنان در تحولات تاریخ معاصر کشور اظهار داشت: اگر تاریخ متعالی دفاع مقدس به طور صحیح روایت نشود ما در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که روایت های موجود در تاریخ شفاهی را باید مکتوب کرده و به نسل های آتی انتقال دهیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا نسل جدید که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند به شگفتی های این حادثه ی عظیم و ماندگار دسترسی داشته باشند.

وی افزود: نسل آینده باید بدانند که ما در دوران دفاع مقدس با اولیای الهی همنشین شدیم که علیرغم داشتن روحیه ای متعالی، خاکی زیستند و به همگان نشان دادند که نیازی به طی مراتب معنوی و عرفانی نیست بلکه با رعایت حدود الهی و صداقت و دینداری می توان به جایگاهی دست یافت که آرزوی بزرگان عرفان است.

گفتنی است، پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام» ، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز» و «عصرهای کریسکان» تقدیر کرده و تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب را بر این کتاب‌ها منتشر کرده بود.

کد خبر 1118721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha