شناسایی و حمایت از نویسندگان مسجدی ضرورت دارد

ناظمی مساجد را محور فرهنگ انقلاب اسلامی داست و گفت: شناسایی و حمایت از نویسندگان مسجدی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در مراسم تجلیل از «سیدمسعود نقیب» نویسنده،‌ شاعر و پژوهشگر استان که در مسجد منا برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی و حمایت از نویسندگان مسجدی ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مساجد از زیرساخت‌های مستحکم در نشر فرهنگ انقلاب اسلامی هستند و بزرگان بسیاری در حوزه های مختلف دینی،‌علمی، فرهنگی و ... از مساجد برخاسته‌اند.

وی مساجد را محور فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در اوایل انقلاب  اسلامی، تمامی فعالیتهای فرهنگی متکی به مسجد بود و به عبارتی می‌توان گفت مساجد و محافل دینی موتور محرکه فعالیتهای فرهنگی محسوب می‌شدند و در برهه کنونی نیز باید این نقش محوری مساجد فعال شود.

ناظمی تصریح کرد: طرح تجلیل از نویسندگان و اهل فرهنگ مسجدی که همزمان با بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی اجرا می‌شود در این راستا هست که اهالی مسجد بدانند که اصحاب فضل و فرهنگ در کنار فعالیتهای اجتماعی و دینی به آفرینش آثاری فاخر و پژوهش در عرصه های فرهنگی و ادبی نیز می‌پردارند.

وی افتخار هر کشور و جامعه ای را متکی به اصحاب فضل و فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: امیدواریم در کنار ارج نهادن به فعالیتهای پیشکسوتان، زمینه و فرصتی فراهم شود تا جوانان و نوجوانان نیز در مساجد با فرهنگی متعالی پرورش یافته و چهره‌های انقلابی و فرهنگی جدیدی در این مکان ارزشمند تربیت شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات فرهنگی «سیدمسعود نقیب» در عرصه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: این شخصیت ارزشمند عمر خود را در اعتلای فرهنگ ایران و آذربایجان صرف کرده است.

کد خبر 1119350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha