۷ درصد دانش آموزان در قزوین واکسن نزده اند

اصغری گفت: تأکید ما بر واکسیناسیون همه دانش آموزان است و لازم است هفت تا هشت درصد دانش آموزانی که واکسن نزده اند در اولین فرصت این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسنعلی اصغری» در خصوص بازگشایی مدارس در مقطع متوسطه اول و ابتدایی بیان کرد: از اولیای محترم دانش آموزان برای همراهی خوبی که برای بازگشایی مدارس داشتند، تشکر می کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: مدارس در مقطع متوسطه دوم از 15 آبان ماه بازگشایی شد و کلاس ها به صورت حضوری دایر شده است و از امروز اول آذر ماه هم همه دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر می شوند.

 

وی عنوان کرد: نحوه حضور دانش آموزان در کلاس های درس بستگی به مصوبه شورای مدرسه و شرایط آن واحد آموزشی دارد و در واقع در خصوص میزان حضور دانش آموزان از لحاظ تعداد روز و ساعت شورای مدرسه تصمیم می گیرد.

 

اصغری تصریح کرد: ما شعاری را در ارتباط با بحث حضوری شدن کلاس ها داریم مبنی بر اینکه بازگشایی به صورت ایمن، آرام، تدریجی و اقتضائی که از همین رو بازگشایی مدارس یک دفعه و یکجا ابلاغ نشد تا آمادگی لازم ایجاد شود و در بحث ایمنی هم تأکید ما بر حفظ پروتکل های بهداشتی و رعایت موارد مرتبط با حوزه سلامت در مدارس است.

 

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان خاطر نشان کرد: تأکید ما بر واکسیناسیون همه دانش آموزان است و تأکید داریم هفت تا هشت درصد دانش آموزانی که واکسن نزده اند در اولین فرصت این کار را انجام دهند ولی ما الزامی  به بحث واکسیناسیون دانش آموزان نداریم و وظیفه ما فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش و تربیت دانش آموزان در مدرسه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با توجه به تأکید دانشگاه علوم پزشکی، ما هم استدعا داریم دانش آموزان نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

کد خبر 1118792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha