تقویت محورهای اسلام شناسی و ایران شناسی جشنواره پژوهش کتابخانه ملی ضرورت دارد

سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی معتقد است برای قوت و قدرت بخشیدن به جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تقویت محورهای مربوط به اسلام شناسی و ایران شناسی ضرورت دارد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از  روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «غلامرضا امیرخانی»، سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه علم اطلاعات، دانش شناسی و کتابداری کاملا شناخته شده است و می توان ادعا کرد همه گروه های کتابداری و اطلاع رسانی از ماهیت وجودی این جشنواره باخبرهستند و آثار خود را در دوره های مختلف برای ارزیابی داوران به این جشنواره ارسال می کنند.


امیرخانی افزود: با توجه به اینکه حوزه ایرانشناسی و اسلام شناسی سالها است به جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اضافه شده است، اما به نظر می رسد برای همه پژوهشگران این عرصه شناخته شده نیست.


وی ادامه داد: اگر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در صدد برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سطح بین المللی باشد، باید در حوزه هایی ورود کند که درباره آنها پیش از این اقدام موازی و هم راستا صورت نگرفته باشد.


امیرخانی تاکید کرد: معتقدم در حوزه هایی چون مباحث دانش شناسی، اطلاع رسانی و کتابداری موضوعاتی وجود دارد که تا حد زیادی مختص و بومی ایران و فرهنگ ایرانی است، از جمله می توان به کتابداری در حوزه نسخه های خطی و نیز ایران شناسی و اسلام شناسی اشاره کرد، اگر این سازمان در این زمینه به طور ویژه فعالیت کند می توان انتظار داشت جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سطح بین المللی برگزار شود.


سرپرست معاونت پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: به منظور قوت بخشیدن دوره های آینده جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران باید محورهای مربوط به اسلام شناسی و ایران شناسی تقویت شود.


وی یادآور شد: در فعالیتی مشابه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه کار کتابخانه مجلس شورای اسلامی، هفت دوره «آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی» را برگزار کرده است.

کد خبر 1118898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha