ماندگاری منابع انسانی در حوزه های علمیه افزایش یابد

​مدیر حوزه های علمیه خواهران خواستار اتخاذ تدابیری جهت افزایش ماندگاری و ثبات منابع انسانی در حوزه های علمیه خواهران شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت پور» در مراسم اختتامیه اجلاس مدیران حوزه علمیه خواهران در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با اشاره به ضرورت ماندگاری نیروهای حاضر در تعلیم و تربیت طلاب گفت: علاوه بر این نیازمند تجربه نگاری عناصر اثرگذار در فرایند تعلیم و تربیت هستیم.


مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت رصد وضعیت زیرمجموعه و مسائل مرتبط از سوی معاونان و مدیران حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: از جمله امکانات این رصد، سامانه داشبورد است که مرکز فناوری اطلاعات راه اندازی کرده است و واقعیت صحنه حوزه را در برخی از ابعاد با نمودارهایی نشان می دهد.


وی با اشاره به اهمیت پذیرش داوطلبان ورود به حوزه در برنامه ها و فعالیت های حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: هرچه در پذیرش بیشتر دقت کنیم تا استعدادهای بهتر و وارسته تری وارد حوزه شوند، مشکلات آینده حوزه را کم کرده ایم.


حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به شعار پذیرش بیوتات صالحه، خاطرنشان کرد: پذیرش باید در زمان محدودی انجام شود اما برای این زمان محدود، تبلیغات فراوان و برنامه ریزی طولانی ای انجام شود.


مدیر حوزه های علمیه خواهران از خانواده های اهل بسیج، اهل نماز جمعه و اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزی به عنوان اقشار مهمی یاد کرد که می توانند بانوان طلبه متدین و مستعدی به بار آورند.


وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه تعداد داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خواهران در سال جاری از نقش سفیران رضوان در این امر تمجید کرد و افزود: برای پذیرش سراسری سال آینده حوزه های علمیه خواهران باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، مهارت افزایی کادر حوزه های علمیه خواهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در عرصه تعلیم و تربیت با استفاده از مهارت های روزآمد می توان بهره وری بیشتری به دست آورد.


وی ضمن تقدیر از توزیع مدرسه ای و استانی بودجه ادامه داد: برنامه 5 ساله که زمان زیادی صرف تهیه آن شده است، باید در بودجه های اختصاص یافته در مدارس و استان ها لحاظ شود.

 

کد خبر 1118914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha