معلمان از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کلاس های درس بهره گیری کنند

اسماعیلی گفت: حمایت از نوشته ها و کتاب های تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان موجب افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان می شود و معلمان باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کلاس های درس بهره گیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (دوشنبه 1 آذر) در آئین تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان مولف شیرازی گفت: بیش از هفت هزار کتابخانه در مدارس و بیش از 19 هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش آموزان ابتدایی وجود استان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: راهکارهای ترویج کتاب خوانی در جامعه باید تقویت شود و مقام معظم رهبری همواره بر کتاب خوانی تاکید فرموده اند زیرا در سلوک دینی ما همواره به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است.

وی اضافه کرد: حمایت از نوشته ها و کتاب های تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان موجب افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان می شود و معلمان باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کلاس های درس بهره گیری کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: معلمان ذائقه و دنیای دانش آموزان و کودکان را می شناسند و نویسندگی در دانش آموزان نباید الزاما به سمت چاپ کتاب سوق داده شود بلکه خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

خاطر نشان می شود، آئین تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان مولف شیراز و رونمایی از چهار کتاب تالیف شده توسط معلمان استان به مناسبت هفته کتاب در دبیرستان «حاج حسین مختارنامه» آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز برگزار شد.

کد خبر 1119094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha