امروز کتاب معتبرترین سند بر حقانیت ارزشهای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: امروز کتاب معتبرترین سند برای نشان دادن دفاع مقدس، معارف، حقانیت و ارزشهایی است که با فرهنگ بسیج و بسیجیان در ثانیه ثانیه های این نظام از سنگرهای دفاع مقدس تا دفاع حرم رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام « حجت گنابادی نژاد » امروز دوشنبه (1 آذر) در مراسم بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در محل مجتمع فرهنگی اداری آفتاب ولایت برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته کتاب و بسیج گفت: کتاب اگر چه یک موضوع، و نهاد کتابخانه ها یک سازمان است اما هم موضوع و هم این سازمان جنس و فصل آن فراگیر است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: هویت یک ملت، امت، یک کشور و جامعه منفک از کتاب و کتابخوانی نیست، لذا کتابداران جزو هویت آفرینان یک جامعه هستند که اندیشه و فکر را به نسل آینده منتقل می کنند و باغبانانی هستند که کنار نهال های این کشور، جامعه و این استان لحظه به لحظه با دختران و پسران ما همراهی کردند تا اینها را با کتاب مانوس کنند.

 

وی افزود: اگر کتابخانه ها و کتابخوانی رونق داشته باشد کشور ما متعالی و جامعه ما یک جامعه سربلند و مردم ما موفق و پیروز هستد و حتما همه این مزیت ها مربوط به کتابداری است که با عشق و علاقه در پشت پیشخوان کتابخانه مستقر شده و با عشق، محبت ، دلسوزی و راهنمایی خود رونق کتابخانه را تعالی می بخشد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: آنچه که امروز در عرصه جامعه بعد از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می توانیم سرخود را بالا بگیریم تعالی در حوزه هویت دینی و فرهنگی است که نشان می دهد در کشور ما کتاب و کتابخوانی در اوج ارزش ها و مزیت ها است.

 

وی با بیان اینکه ما امروز اگر از هویت دینی صحبت می کنیم، پابه پای هویت دینی و رشد و تعالی ما در حوزه مکتب اهل بیت (ع)، کتاب حضور داشته و کتابخوانی نقش داشته است؛ گفت: اگر در حوزه انقلاب اسلامی صحبت می کنیم چه قبل و بعد از پیروزی انقلاب در تمام حوادث و اتفاقات و حتی در دوران دفاع مقدس و مبارزات دوران پهلوی، کتاب و کتابخوانی همیشه یک اولویت بوده است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امروز اگر از انقلابیون نام می بریم سند آن کتابی است که در مورد آنها نوشته شده است و امروز اگر دفاع مقدس، معارف، حقانیت و ارزشهایی که با فرهنگ بسیج و بسیجیان در ثانیه ثانیه های این نظام از سنگرهای دفاع مقدس تا دفاع حرم به ثبت رسیده است، کتاب، معتبرترین سندی که می توانیم ارائه کنیم.  

 

وی با بیان اینکه امروز اگر می خواهیم شاخصی برای خانواده، نهاد، تشکل و شهرستان موفق  ارائه دهیم ، کتاب و کتابخوانی باید جزو شاخصه های اولی و اصلی باشد؛ تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب 52 تقریظ بر کتاب های مختلف در موضوعات گوناگون میزنند و اگر ایران اسلامی فقط یک سند بر حقانیت خود داشته باشد که مردم خود را معرفی کند کتاب «تنها گریه کن» کافی است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار کرد: با همه کارها و دستاوردهای خوب باید به فکر نوآوری، خلاقیت و ابتکارات گسترده و فراوان برای احیا و گسترش کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.


 

کد خبر 1119106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha