تامین مسکن شهری و روستایی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن فارس است

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس آمادگی دارد تا با تامین مسکن شهری از همه فرصت های پیش رو استفاده کند و تامین مسکن شهری و روستایی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (دوشنبه 1 آذر) با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن فارس در شهرستان لامرد در جمع خبرنگاران گفت: نباید از قابلیت های توسعه روستایی و تامین مسکن شهری در جنوب فارس غافل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: از قابلیت های شهرستان لامرد و شهرستان های جنوبی فارس در توسعه روستایی و شهری باید بهره گرفت و به همت مسئولان استانی و شهرستانی، اعتبارات عمرانی در این خصوص جذب کرد.

وی اضافه کرد: بیش از سه هزار و 800 متقاضی در استان فارس برای مسکن اقدام ملی واریز وجه داشته اند د که اعتبار 2 هزار میلیارد ریالی در اختیار این طرح قرار داده و بخش قابل توجهی از این وجوه در شهرستان لامرد به عنوان آورده متقاضیان جذب شده است و بیش از 2 هزار و 200 نفر در لامرد تقاضای خود را ارائه کرده و وجه واریز کرده اند.

زمانی با اشاره به تامین زمین مناسب برای اجرای طرح مسکن ملی و تامین مسکن اقشار نیازمند در شهرستان ارسنجان نیز گفت: تاکنون بیش از یک هزار نفر در ارسنجان در این طرح ثبت ‌نام کرده اند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن فارس آمادگی دارد تا با تامین مسکن شهری از همه فرصت های پیش رو استفاده کند و تامین مسکن شهری و روستایی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن است.

زمانی اضافه کرد: اجرای طرح های هادی در روستاهای ارسنجان و بازسازی و بهسازی مناطق حادثه دیده، اعطای تسهیلات مقاوم سازی، حوادث، تعمیر و ساخت حمام اقدامات موثر بنیاد مسکن فارس در ارسنجان بوده است.

وی با اشاره به بررسی مشکلات و توسعه روستای «کدنج» بخش سيخ دارنگون با مشارکت بنیاد مسکن عنوان کرد: بخش سیاخ و دارنگون شیراز به دلیل نزدیکی به مرکز شهرستان از قابلیت های ویژه در توسعه روستایی برخوردار است و بنیاد مسکن فارس در روستای «کدنج» این بخش خدمات قابل توجه ارائه کرده است.

زمانی ادامه داد: عمران و توسعه روستایی یک مطالبه عمومی در مناطق روستایی شهرستان شیراز است و عمران و توسعه در این مناطق، حاشیه نشینی و محرومیت در مناطق روستایی شهرستان را کاهش می دهد.

وی با اشاره به پیامدهای مطلوب صدور سند مالکیت در مناطق روستایی بیان کرد: تثبیت مالکیت و صدور سند قانونی در حوزه کمک به مقاوم سازی واحدهای مسکونی، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، توسعه مشارکت های مردم، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها نقش موثری دارد و موجب هویت بخشی به املاک می شود.

کد خبر 1119109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha