کتیبه سقف ضریح مطهر شهدای ۷۲ تن حرم مطهر امام حسین (ع) یک کار موزه ‌ای است

مهدیار گفت: کتیبه سقف ضریح مطهر شهدای ۷۲ تن حرم مطهر امام حسین (ع) یک کار موزه ‌ای است و پنج هنرمند استان فارسی آن را ساخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اکبر مهدیار»، امروز (دوشنبه 1 آذر) در مراسم بدرقه کتیبه سقف ضریح مطهر شهدای ۷۲ تن حرم مطهر امام حسین (ع) گفت: این کتیبه در ابعاد چهار متر و 38 در چهار متر و 92 برای سقف ضریح شهدای 72 تن ساخته شده و یک کار موزه ‌ای است.

مسئول معاونت مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس افزود: طراحی و ساخت این کتیبه سه و سال و نیم به طول انجامیده و توسط پنج هنرمند استان فارسی به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: «محمد غلامی»، خاتم‌ کاری و همسر وی معرق‌ کاری، «حیدرعلی حقیرکار»، درودگری و «علی‌اکبر مهدیار» طراحی و «علی‌اکبر خوش خلق»، نقاشی کتیبه را انجام داده است.

مهدیار تاکید کرد: کتیبه از چوب «ساج برمه»، مرغوب ‌ترین چوب های جهان ساخته شده و مورد خاتم کاری اصیل شیراز، گره و شاه گره، معرق کاری و مقرنس کاری چوب قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: 215 مورد اسما الهی در طراحی سقف نقش بسته و نام 14 معصوم (ع)، اسامی 72 تن شهدای کربلا و سوره «یس» در کتیبه طراحی شده و یک کار موزه ای و نفیس حاصل شده است.

کد خبر 1119153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha