طرح جامع فرودگاه جهرم با چشم انداز ۲۰ ساله اجرا می شود

جعفرزادگان گفت: طرح جامع فرودگاهی با چشم‌انداز ۲۰ ساله به منظور مطالعه و طراحی جدید برای اراضی فرودگاه جهرم اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی جعفرزادگان»، امروز (سه شنبه ۲ آذر) در نشست کارگروه طرح جامع فرودگاهی با چشم‌انداز ۲۰ ساله به منظور مطالعه و طراحی جدید برای اراضی فرودگاه جهرم برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های متفاوت فرودگاه شهدای جهرم در طرح جامع سعی شده تا کارکرد هر بخش در چشم‌انداز ۲۰ ساله تعیین شود.

 

رئیس فرودگاه جهرم افزود: در طرح جامع موردنظر که برای اراضی فرودگاه مطالعه و در دست طراحی قرار گرفته، سعی شده تا فعالیت‌های این مجموعه به طور عمده در تمام زمینه‌ها و زیرساخت‌ها بررسی شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به حمایت‌ها و پیگیری‌های ویژه‌ی نماینده جهرم و فراهم کردن امکانات زیرساختی در این شهرستان از جمله فرودگاه، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی، بندر خشک و ساخت و اتمام بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی آینده‌ای روشن در دو بخش فرودگاهی و اقتصادی در این شهرستان به ارمغان می‌آورد.

 

جعفرزادگان گفت: در طرح جامع این فرودگاه، تمامی برنامه ریزی‌ها و پیشنهادات براساس تعداد مسافری سنجیده و برآورد می‌شود همچنین براساس نوع پروازها، میزان جابجایی بار همراه، بار هوایی و همچنین نقطه قوت و فرصت قابل توجه در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان که حمل و نقل ترکیبی است، طراحی‌ها و توسعه‌های آتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود ظرفیت‌های بندر خشک و اتصال راه‌های هوایی و زمینی در منطقه، افق طرح جامع این فرودگاه برای ۲۰ سال آینده دیده شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار مطالعه و تهیه‌ی این طرح جامع حدود سه میلیارد ریال می‌باشد که از محل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

کد خبر 1119258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha