پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت رحلت فقیه مجاهد و انقلابی قرائت شد

در مراسم یادبود عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرحوم آیت‌الله محسن مجتهدی شبستری، پیام دکتر محمدمهدی اسماعیلی به مناسبت فقدان این فقیه مجاهد و انقلابی قرائت و تقدیم خانواده آن مرحوم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم یادبود آیت‌الله مجتهد شبستری با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و دوستداران و علاقه‌مندان و خانواده آن عالم فقید، دوشنبه شب در مسجد حجت‌ابن‌الحسن(عج) برگزار شد.

در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله مجتهد شبستری قرائت و تقدیم خانواده آن مرحوم شد.

در متن پیام تسلیت دکتر اسماعیلی آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر رحلت عالمِ مبارز ‌و فقیه انقلابی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری (قدّس الله نفسه الزکیه)، باعث تاثر و تاسف شد.

آن فقید بزرگوار که عمری را در راه ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی سپری کردند، از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی و در زمره شاگردان و یاران دیرین حضرت امام خمینی «ره» بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های خطیری به خدمت پرداختند.

خدمات ارزنده ایشان در مناصب امامت جمعه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین حراست از سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه، در نزد خداوند متعال مأجور و مشکور باد.

اینجانب با نهایت تأسف و با اندوهی عمیق، این مصیبت را به محضر مبارک مقام معظم رهبری (مُدّظله‌العالی)، مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان، به ویژه بیت مکرم آن عالم و فرزندان ایشان تسلیت گفته و از پیشگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید عُلو درجات و برای بازماندگان معزّز صبر و اجر و سلامتی مسألت می‌نمایم.

یادآور می‌شود در این مراسم، مهدی نورعلیشاهی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از وزیر فرهنگ، پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی را به فرزند مرحوم آیت‌الله مجتهد شبستری تقدیم کرد.

[پیام]

آیت‌الله محسن مجتهدی شبستری متولد سال 1316 در شبستر واقع در استان آذربایجان شرقی در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود. پدرش آیت‌الله میرزا کاظم به همراه پدرش «ملاعلی‌اشرف» از فقها و علمای بزرگ خطه آذربایجان به شمار می‌آمدند. به گفته آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، تا جد پنجم ایشان از سلسله روحانیت بوده‌اند.

وی امام جمعهٔ سابق تبریز، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، نمایندهٔ مردم استان آذربایجان شرقی و سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری در دورهٔ چهارم بود. همچنین در دوره‌های اول، دوم و سوم نیز نمایندهٔ مجلس خبرگان رهبری بوده و چهار دوره، نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی از تهران نیز بوده ‌است. او عضو شورای مرکزی جامعهٔ روحانیت مبارز تهران نیز بود و بارها توسط نیروهای امنیتی ساواک دستگیر و بازداشت شد.

آیت‌الله مجتهدی شبستری شامگاه 26 آبان 1400 در بیمارستان امام حسین(ع) تهران دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

کد خبر 1119292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha