درخواست سازمان حقوقی علیه آل سعود برای سرکوب کودکان

یک سازمان حقوقی از محافل بین المللی خواست تا به رژیم سعودی برای توقف اقدامات سرکوبگرانه اش علیه کودکان فشار بیاورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الحریة و التغییر، سازمان دفاع از حقوق بشر«سند»( SENED) به مناسبت روز جهانی کودک خواستار تشدید فشار بین المللی برای توقف اقدامات سرکوبگرانه آل سعود علیه کودکان شد.

این سازمان از جامعه بین المللی و حقوق بشر خواست تا برای نجات فرزندان زندانیان عقیده و فعالان حقوقی و اجتماعی در عربستان از ظلم وحشیانه حکومت در حق کودکان دخالت کنند.

 

این سازمان گزارش داد: مقامات عربستان سلب حقوق افراد و کودکان را همچنان ادامه می دهد، به طوری که کودکان و خانواده های زندانیان عقیده را بازداشت و در زندان حبس می کنند.

همه ساله در روز 20 نوامبر برای کودکان جهان به عنوان روز بی گناهی مراسم می گیرند. این حق کودکان است که براساس فطرت غالب شان شادی و بازی و سرور را ایجاد می کنند.

 

فرزندان زندانیان عقیده  با شدیدترین شرایط و رفتارهای ناعادلانه مواجه هستند. مقامات از دیدار آنها با پدران و برادران شان در بازداشت جلوگیری می کنند یا آنها را به همراه خانواده شان زندانی می کنندیا محدودیت هایی در رفت و آمد، سفر و اقامت آنها ایجاد می کنند. بسیاری از این کودکان رویای خود را از دست دادند و تحصیل را ترک کردند یا وارد مدرسه نمی شوند و مهر و لطف پدر محروم شدند.

کد خبر 1119309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha