سومین کتابخانه شهرستان هلیلان افتتاح می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: سومین کتابخانه عمومی شهرستان هلیلان روز چهارشنبه سوم آذر ماه با حضور م مسئولان اجرایی و فرهنگ استان و این شهرستان افتتاح خواهد شد.

« سمیه حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) شهرک توحید هلیلان روز چهارشنبه سوم آذر ماه با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان، «سعید شهبازی» فرماندار شهرستان هلیلان و احمد همتی، دبیر بنیاد آبادانی و پیشرفت هلیلان(بنیاد برکت) افتتاح خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: این کتابخانه در طبقه فوق مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک توحید و با همکاری هیئت امناء این مسجد، اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام و بنیاد علوی مناسب سازی و تجهیز گردیده است.

 

حیدری یادآور شد: کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) شهرک توحید هلیلان با زیربنایی به مساحت 265 متر مربع و شامل بخش های گوناگون مخزن و بخش امانات، سالن مطالعه، بخش کودک و مرجع  کتاب است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام بیان کرد: این کتابخانه پس از افتتاح در دو حوزه خدمات کتابخانه ای و اجرای برنامه های فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، خدمات رسانی می کند.

 

وی با اشاره به نقش افتتاح کتابخانه در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان به ویژه شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان، گفت: در حال حاضر در استان ایلام ۵۲ باب کتابخانه عمومی فعالیت دارند و پذیرای علاقه مندان به کتاب هستند.

 

حیدری یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان بوده اند، افزود: در سال جاری نیز به دلیل شرایط کرونا اکثر کتابخانه ها تعطیل بوده اند و با فعالیت مجدد کتابخانه ها،  با استقبال بسیاری خوبی از سوی اقشار مختلف مردم و نسل جوان با برداشتن محدودیت ها در کتابخانه ها مواجه شده ایم.

کد خبر 1119336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha