لزوم شناخت خلقیات افراد برای تحقق ارتباطات اجتماعی

مدرس حوزه علمیه قم بر لزوم بررسی روحیات و خلقیات افراد با کمک اطرافیان و آشنایان آن‌ها جهت برقراری ارتباطات مفید اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان حجت الاسلام والمسلمین جعفر واضحی آشتیانی در جلسه معرفتی« اخلاق و موعظه» که با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان و خادمیاران در مسجد جامع شهر قدس برگزار شد، اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی و برای رفع خواسته‌های خویش نیازمند برقراری ارتباط و معاشرت است.

وی با بیان اینکه شناخت نسبت به روحیات و اخلاقیات فرد مورد معاشرت برای برقراری ارتباط مفید اجتماعی الزامی است، افزود: لازمه رفع نیازهای روحی در ارتباطات، شناخت افراد است که راهکارهای شناخت انسان از سه طریق میسر می‌شود.

مبلغ حوزه علمیه قم به راهکارهای شناخت انسان اشاره کرد و گفت: اول از خود فرد، دوم از دوست شخص و سوم از افرادی که نسبت به خلقیات و روحیات آن شخص شناخت دارند اطلاعات کسب می‌کنیم و همان اطلاعات را می‌توان ملاک برقراری ارتباطات قرار داد.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی خاطرنشان کرد: زیارت نامه حضرت عباس (ع) و حضرت علی اکبر(ع) که از لسان مبارک امام صادق علیه‌السلام و زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله که از لسان مبارک امام رضا علیه السلام بیان شده نشانگر این است که دو امام معصوم بر عظمت حضرت عباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت معصومه(س) شهادت داده‌اند و حجت الهی ایشان را تایید فرموده‌ است.

این جلسه با توسل به فرزندان امام موسی بن الجعفر همراه بود.

کد خبر 1119442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha