نویسنده حوزه ادبیات انقلاب اسلامی در پیشوا تقدیر شد

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، امام جمعه به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا با جواد کلاته دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، امام جمعه به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا با جواد کلاته دیدار کردند. 

حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه، امیر حسین طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، قربانی مسئول فرهنگی و هنری، حجت الاسلام حیدری امام جماعت آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع)، سید مجتبی طباطبائی رئیس انجمن ادبی قاف و طهماسوند مدیر موسسه قرآنی امام علی(ع) در این دیدار حضور داشتند.

حجت الاسلام باقری در این دیدار از زحمات نویسنده ارزشی حوزه انقلاب اسلامی قدر دانی کرد و حمایت همه جانبه در این راستا را وظیفه تمامی مسئولان فرهنگی شهرستان دانست و پیشنهاد برگزاری کلاسهای آموزشی نویسندگی برای نسل جوان و نوجوان را در شهرستان برای وی مطرح نمود و اذعان داشت: پرورش جوانان و نوجوانان علاقمند به ادبیات در راستای تولید کتاب با موضوع شهادت و ایثار و حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی کاری بسیار مهم و ارزشمند است و یکی از کارهای مهم متولیان فرهنگ و هنر را معرفی نویسندگان و حمایت از آنان می توان دانست.

امیر حسین طاهری در این دیدار گفت: برگزاری مسابقات نویسندگی و مطالعه و خلاصه نویسی در قالب فعالیت های اداره نقش پر رنگی داشته است و حتی در زمان اوج شیوع ویروس کرونا این اداره برنامه های این چنینی را به صورت آنلاین و مجازی برگزار نموده است و  در ادامه برپایی کلاس های نویسندگی برای جوانان و نوجوانان را در اولویت اصلی فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اعلام کرد در این راستا هر گونه حمایتی که در توان این اداره باشد انجام خواهیم داد.

سید مجتبی طباطبائی طی گزارشی فعالیت های انجمن ادبی قاف را اینگونه بیان کرد: چندین مسابقه کتاب خوانی به صورت حضوری و مجازی در سطح شهرستان برگزار شده است و مستمر بودن این طرح می تواند در سطح شهرستان تاثیرات بسیار خوبی در فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی داشته باشد.

گفتنی است با توجه به قلم زیبای جواد کلاته کتابهای نوشته شده توسط وی به چاپ های دوم و سوم رسیده و مخاطبان زیادی را دارد.

جواد کلاته هم اکنون معاون ادبیات دفاع مقدس موسسه 27 بعثت را بر عهده دارد و چند کتاب وی را اینگونه می توان معرفی نمود.

  1. کتاب مگر چشم تو دریاست! که این کتاب بر مبنای شخصیت حاجیه خانم جنیدی مادر 4 شهید سر افراز اسلام و همسر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جنیدی امام جمعه شهرستان رودسر نوشته شده است.
  2. امام خمینی و رسالت جهانی هدایت
  3. در هیاهوی سکوت که مربوط به زندگی نامه ی عباس ورامینی مسئول ستاد لشکر 27 محمد رسول اله(ص) می باشد که به زبان عربی نوشته شده است.
  4. سفرنامه درنگی در نجف که حاصل سفر زیارتی وی به کربلای معلی و به زبان عربی می باشد.
  5. کتاب یک محسن عزیز را نیز جواد کلاته نقد و بررسی نموده که مورد توجه می باشد.

در پایان نیز با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نویسنده انقلابی و ارزشی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

کد خبر 1119450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha