تجلیل از ناشران نشر، تقدیر از فرهنگ و تمدن یک سرزمین است

مرادی‌نافچی، تجلیل از ناشران نشر را تقدیر از فرهنگ و تمدن یک سرزمین خواند و افزود: تجلیل از این قشر زمینه فعالیت گسترده این قشر را در جامعه بیشتر و به توسعه کمی و کیفی کتاب کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در مراسم تجلیل از خادمان نشر استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان اظهار کرد: عوامل متعددی برای کمال جویی انسان وجود دارد که یکی از آن ها کتاب و کتابخوانی است.

 

خدابخش مرادی با اشاره به اینکه کتاب به رشد و بالندگی انسان کمک می کند، گفت: توسعه و رشد جوامع امروز نیز مرهون علم و دانش است که در سایه کتاب و مطالعه به دست می آید.

 

وی با بیان اینکه جامعه ای می تواند توسعه پیدا کند که مردم آن اهل مطالعه باشند و با کتاب مانوس شوند، گفت: در چنین جوامعی از دیدگاه ها و نظرات اندیشمندان برای توسعه جامعه بهره مند می شوند.

 

این مسئول تعداد کتابخانه، تیراژ کتاب و میزان مطالعه را از شاخصه های توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: در دین مبین اسلام نیز تاکید فراوانی و مطالعه شده است که مصداق بارز آن نزول سوره علق بر پیامبر اسلام بود و خداوند به آن حضرت امر فرمودند که بخوان و در قرآن کریم نیز بر قلم قسم می خورد و همین بر اهمیت جایگاه کتاب در فرهنگ دینی تاکید دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه نویسنده و ناشر دو عنصر تهیه کتاب هستند که با نبود هر کدام از این عناصر فرصت بالندگی برای جامعه ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره باید اندیشمندانی در جامعه حضور داشته‌ باشند که تولید اثر کنند و ناشرینی نیز باید باشند تا اثر تولید شده را نشر و گسترش داده و در اختیار جامعه قرار دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تجلیل از ناشران نشر را تجلیل از فرهنگ و تمدن یک سرزمین خواند و افزود: تجلیل از این قشر علاوه بر اینکه زمینه و بستر و فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند که خیل فعالان این عرصه بیشتر شوند، به توسعه کمی و کیفی این عرصه کمک می کند.

 

کد خبر 1119501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha