شیراز در اخلاق پزشکی و پزشکی سرآمد است

آیت ‌الله دژکام گفت: شیراز همواره در اخلاق پزشکی و پزشکی سرآمد بوده و امیدواریم مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجال تحقیقات، پژوهش‌ بنیادی و توجه به اخلاق پزشکی را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (سه شنبه 2 آذر) در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دوران شیوع کرونا عرصه جهاد بود و مجموعه علوم پزشکی مجاهدانه به خدمت پرداخت.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: خدمات رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دوران شیوع کرونا برای تامین سلامت جامعه را ارج می نهیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که انقلاب اسلامی، انقلاب تمدن ‌ساز است به پژوهش ‌های بنیادین در زمینه علوم پزشکی نیاز داریم و وزارت بهداشت باید مجال برای پژوهش‌ های بنیادی را باز کند و در این حوزه از تفکرات «ملاصدرا» بهره بیشتری گرفته شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اخلاق پزشکی عنوان کرد: بنیان اخلاق پزشکی را باید بر پایه‌ های بومی بگذاریم و بحث علمی بر پایه تفکر و فرهنگ داخلی را گسترش دهیم.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: شیراز همواره در اخلاق پزشکی و پزشکی سرآمد بوده و امیدواریم مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجال تحقیقات، پژوهش‌ بنیادی و توجه به اخلاق پزشکی را افزایش دهد.

کد خبر 1119510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha