تبدیل کتابخانه‌های کردستان به پاتوق‌های فرهنگی از رویکرد نهاد کتابخانه‌های کردستان است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: تبدیل کتابخانه‌های کردستان به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد از رویکردهای اساسی کتابخانه‌های عمومی طی سالیان گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مخدومی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان در آیین بزرگداشت کتابداران و مروجان و فعالان کتابخوانی کردستان اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی طی سالیان گذشته دو رویکرد اساسی را در پیش گرفته است که تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله این رویکردها به شمار می‌رود.

 

 

وی افزود: همچنین تبدیل مکان کتابخانه به فضایی برای استفاده اعضا به صورت خانوادگی از دیگر رویکردهای اساسی نهاد کتابخانه‌های استان در سنوات اخیر بوده است.

 

 

مخدومی با بیان اینکه امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی علاوه بر اینکه شاید اقبال و استقبال خوبی به سمت کتاب و کتابخوانی نیست، اعلام کرد: متاسفانه اثرات خوبی هم تالیف نمی‌شود و در برخی از فروشگاه‌های کتاب آثاری را می‌بینم که هیچ زحمتی برای آن کشیده نشده است.

 

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان اضاقه کرد: ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی سعی داریم ذائقه مخاطبانمان را به سمت و سویی پیش ببریم که اثر خوب تولید شود.

 

 

وی اضافه کرد: باید اثر خوب درخواست شود و اثر خوب نیز مطالعه شده و خواهان داشته باشد و این مهم در نهاد کتابخانه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

 

 

در ادامه این آیین علاوه بر تجلیل از کتابداران، مروجان و فعالان کتابخوانی استان از کتاب روزشمار دانایی(تاملاتی برای تمام روزهای سال) اثر لئوتولستوی که برای نخستین بار توسط امید ورزنده مترجم کردستانی ترجمه شده است، رونمایی شد.

 

 

تجلیل از کتابداران و‌مروجان کتاب و کتابخوانی کردستان نیز از دیگر بخش‌های این آئین بود.

کد خبر 1119547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha