توزیع شیرخشک مخصوص بیماران متابولیکی در زاهدان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از توزیع نزدیک به ۲۶۰۰ قوطی انواع غذاهای ویژه و شیرخشک مخصوص بیماران متابولیکی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

 رضا کیخا امروز در گفت وگو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، نزدیک به 2600 قوطی انواع غذاهای ویژه و شیرخشک مخصوص بیماران متابولیکی در منطقه تحت پوشش توزیع شده است.

وی افزود: زنجیره توزیع فرآورده های متابولیکی بصورت کاملا الکترونیکی است و مشمولین پس از ثبت نام در سامانه کشوری برنامه ریزی بیماران متابولیک (www.metabolic.ttac.ir) فرآورده مورد نیاز خود را دریافت می دارند.

کیخا گفت: برای دریافت فرآورده نیازی به مراجعه بیمار به داروخانه نیست و فرآورده تجویز شده توسط پزشک متخصص، پس از تایید سازمان غذا و دارو، بصورت پستی به آدرس سرپرست بیمار ارسال می شود و بیمار، تنها هزینه مصوب فرآورده را می پردازد وهیچ هزینه اضافی به بیمار تحمیل نمی شود.

وی تصریح کرد: از زمان راه اندازی سامانه تاکنون، بیش از 325 بیمار متابولیک ساکن در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بیماری های متابولیک، بیماری هایی ارثی هستند که هضم نهایی یک یا چند ماده غذایی مانند پروتئین، قند یا چربی به دلیل نقص آنزیم در بدن نوزاد مختل می شود و کودک نمی تواند از این مواد غذایی برای رشد و تکامل استفاده کند.

کد خبر 1119596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha