جایگزینی برای گاز در صنایع فولاد نداریم

سبحانی با بیان اینکه گاز را در صنعت فولاد در دو بخش مصرف می‌کنیم و جایگزینی برای گاز در صنایع فولاد نداریم، گفت: قطع گاز مصرفی آن‌ها به معنای توقف تولید است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بهرام سبحانی، رییس انجمن صنایع فولاد شب گذشته (سه شنبه 2 آذر) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه با توجه به اینکه جایگزینی برای گاز در صنایع فولاد نداریم، قطع گاز مصرفی آن‌ها به معنای توقف تولید است، گفت: گاز را در صنعت فولاد در دو بخش مصرف می‌کنیم. کمتر از ۱۰ درصد کل مصرف گاز در واحد‌های نورد برای کوره‌های پیش گرم است.

 

وی با بیان اینکه امکان دوگانه سوز بودن این کوره‌ها وجود دارد و در بیشتر واحد‌ها دوگانه سوز است، افزود: مشکل اصلی آنجایی است که بیش از ۹۰ درصد مصرف گاز در فرآیند تولید فولاد است و اگر این تولید نباشد، نورد هم خوراک و کارآیی نخواهد داشت.

 

رئیس انجمن صنایع فولاد با اشاره به اینکه شرکت‌ها تعهدات صادراتی هم دارند که با توقف تولید دچار مشکل می‌شوند و اثر نامطلوب بر روی بازار سرمایه هم خواهد داشت، افزود: هفته گذشته به بسیاری از واحدها، محدودیت اعلام کردند که این محدودیت‌ها به توقف تولید منجر می‌شود.

کد خبر 1119656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha