جشنواره تئاتر خراسان شمالی با اجرای نمایش «قوی تر» کلید خورد

شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی امروز با اجرای نمایش «قوی تر» به کارگردانی «علی سعادتی» در تماشاخانه شمس بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با رقابت هفت اثر نمایشی از شهرستان های بجنورد، شیروان و گرمه از امروز چهارشنبه سوم آذرماه آغاز شده و گروه های نمایشی تا پنجم آذرماه جاری با هم رقابت می کنند.

 

بر این اساس؛ بجنورد و شیروان میزبان شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی است و تماشاخانه «شمس» بجنورد و «محراب» شیروان و مجتمع فرهنگی و هنری «غدیر» این شهر از امروز آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره را میزبانی می کنند.

 

بر اساس این خبر، تئاتر «قوی تر» به کارگردانی «علی سعادتی» از بجنورد چراغ جشنواره شانزدهم را روشن کرد و علاقه مندان امروز از ساعت 10 و 30 دقیقه به مدت 50 دقیقه در تماشاخانه شمس بجنورد، نظاره گر این اثر نمایشی بودند.

 

اولین روز جشنواره با اجرای سه گروه نمایشی دیگر از جمله «بیوه سیاه، بیوه سفید» به کارگردانی «آرام نیستانی» از بجنورد ساعت 16 در تماشاخانه شمس، «مهمانی جعبه ها» به کارگردانی «دانیال قاسمیان» و «جابر موسوی» ساعت 18 در تماشاخانه محراب شیروان و «به نام من دیوانه» به کارگردانی «زکریا شیرمحمدزاده» ساعت 19 و 30 دقیقه در سالن غدیر شیروان همراه خواهد بود.

 

فردا پنج شنبه چهارم آذرماه هم آثار نمایشی «سرزمین ممنوعه» به کارگردانی «مرتضی رستمی» ساعت 10 و 30 دقیقه در تماشاخانه شمس، «قبل از طلوع آفتاب» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه ساعت 16 در تماشاخانه شمس و «اتاق 1216» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» ساعت 19 و 30 دقیقه در سالن غدیر شیروان به روی صحنه می رود.

 

«حسن عابدی»، «عباس کریمی» و «علیرضا صمدی شادلو» داوران بخش نهایی آثار شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی هستند و جلسه نقد و بررسی آثار نیز روز جمعه پنجم آذرماه، ساعت 10 و 30 دقیقه در تماشاخانه شمس برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ آیین اختتامیه این جشنواره، جمعه پنجم آذرماه ساعت 18 برگزار می شود و آثار منتخب برای معرفی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر مشخص خواهد شد.

 

 

کد خبر 1119746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha