۱۲ طرح تحقیقاتی و پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد

در نشست شورای پژوهش، تحقیق و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با تصویب ۱۲ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در استان موافقت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید علی احمدزاده» امروز (۳ آذر ماه) در نشست شورای پژوهش، تحقیق و فناوری  کهگیلویه و بویراحمد بر جنبه علمی، کاربردی و داشتن خروجی مفید و موثر بودن طرح ها در استان تاکید و اظهار کرد: طرح هایی که در قالب شاخص ها، ارزیابی آنها واقع بینانه تر، علمی تر، عملی و توسعه محور هستند باید شناسایی و انتخاب شوند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هایی که در بخش های مختلف آسیب های اجتماعی، بخش فرهنگی، حوزه اقتصادی، کشاورزی، بهداشتی و درمان می باشند باید طبق برنامه زمان بندی شده مورد مطالعه قرار گیرند و به موقع نتایح آنها ارائه شود.
 

وی اعتبار طرح های پژوهشی استان در سال  جاری را ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: اگر در بخش ها و حوزه های مختلف، طرحی در سطح ملی کار پژوهشی آن انجام گرفته و نتیجه داده و اجرای آن در استان ما هم موثر است از آنها الگو گرفته و مورد استفاده قرار گیرد. 
 

احمدزاده تصریح کرد: طرح های پژوهشی با داشتن بانک اطلاعاتی باید بدون هرگونه دوباره کاری و موازی کاری باشد و باید آن دسته از طرح هایی نباشد که قبلا در استان و یا سطح ملی به آن پرداخته شده و کار مطالعاتی آنها انجام گرفته است. 
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شناسایی ایده ها و طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در همه بخش ها که نیاز اساسی و خاص استان است تاکید کرد و گفت: دستگاه ها به دنبال طراحی هایی باشند که اهداف اصلی پژوهش، تولید علم و ارایه راهكارهای اجرایی را داشته باشند.
 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: این طرح های پژوهشی در طی جلسات مختلف در ۹ کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و اکنون نتیجه برای بررسی نهایی به این شورا آورده شد.
 

شهابی نسب افزود: ۱۲ طرح مصوب شده در این جلسه به زودی برای مناقصه به مدت ۱۴ روز فراخوان گذاشته می شود.

 

گفتنی است، ۶۲ طرح ارائه شده مربوط به ۳۲ دستگاه اجرایی، ۳۶ طرح اولویت بندی شد و ۲۴ طرح در دبیرخانه انتخاب و بعد از بحث و بررسی در شورای پژوهش استان با ۱۲ مورد موافقت شد.

کد خبر 1119869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha