توزیع یک میلیون ۴۶۳ هزار دوز واکسن در استان زنجان

به گفته قزلباش، در مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است و مراکز تجمیعی واکسن همچنان آماده خدمات رسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در استان زنجان اظهار کرد:ر حال حاضر وضعیت خوبی در استان حاکم است ولی این شرایط ماندگار نیست و به سرعت قابل برگشت و وارد شدن به پیک ششم بیماری کرونا است.

 

پرویز قزلباشی ادامه داد: استان زنجان در زمینه تزریق واکسیناسیون جزو سه استان اول  کشور است و بیشترین تزریق را داریم به گونه ای در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن و ۸۳ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

 

به گفته وی، در مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است و مراکز تجمیعی واکسن همچنان آماده خدمات رسانی هستند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا ۲ هزار تخت برای بیماران در زمینه‌های مختلف در استان زنجان وجود داشت، گفت: با شیوع بیماری کرونا بخشی از خدمات دچار آسیب جدی شد اگر چه سعی کردیم مابقی خدمات استمرار یابد.

 

این مسئول با بیان اینکه با ورود به بحث مبارزه با بیماری کرونا هیچ بودجه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص نیافت، افزود:  ۳۲ مرکز ۱۶ ساعته در دوران کرونا فعال شده و سرویس می‌دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی در استان زنجان انجام تست‌های سرپایی و رهگیری و پیگیری بیماران بود که گاهی به ازای هر یک نفر ۱۲ نفر رهگیری شدند.

 

قزلباش با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بودجه سالانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی از طریق خود دانشگاه کسب می‌شود که در سال ۹۹ حدود ۳۸ درصد درآمد کاهش یافت، افزود: چرا که مردم واهمه داشته و به بیمارستان مراجعه نکرده و تعداد اعمال جراحی نیز کاهش یافت.

 

وی با اشاره به شهادت شش نفر از کادر بهداشت و درمان استان زنجان در خط مقابله با بیماری کووید ۱۹، گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های مهم برای کنترل و مبارزه با بیماری کرونا محسوب می‌شود.

 

30 مرکز منتخب کووید 19 در زنجان به مردم خدمت رسانی می کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در سخنانی به نقش تاثیرگذار رسانه ها در آگاهی مردم در خصوص کرونا افزود: در سطح استان ۶۵۰ واحد در مناطق شهری و روستایی خدمت ارائه می‌کنند.

 

محمدرضا صائینی ادامه داد: در زمینه ارائه خدمات پزشک خانواده روستایی گام‌های خوبی برداشته شده است و ۱۰۰ درصد جمعیت زیر پوشش کامل پزشکی قرار داشته و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی در روستاها رایگان بوده و همه شهرهای استان زنجان تحت پوشش پرونده الکترونیکی هستند، گفت: با شیوع بیماری کرونا اولین جلسات کرونا در بهمن ماه قبل از ورود بیماری کرونا در زنجان برگزار شد و رهگیری که از زنجان آغاز شد به داد کشور رسید.

 

این مسئول با بیان اینکه آزمایشات وسیع و رهگیری افراد تا ۱۰ نفر در استان انجام و اولین آزمایشگاه کووید ۱۹ در دانشکده پزشکی استان زنجان راه‌اندازی شد، افزود: روزانه تا ۳ هزار نمونه پی سی آر در استان انجام شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآورشد: مراقبین سلامت پیگیر اوضاع بیماران کرونایی بودند که در زنجان ۳۲ مراکز منتخب کووید ۱۹ راه‌اندازی شد که در حال حاضر ۳۰ مرکز خدمات رسانی می‌کنند.

 

صائینی خاطرنشان کرد: زنجان مرکز تامین و توزیع شمالغرب کشور بوده و پرکارترین روزهای خود را طی کرده است تا واکسن را به سلامت به مقصد رساندیم.

 

وی بیان داشت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۸۹ درصد و دوز دوم ۸۲.۷۳ صدم بوده و واکسیناسیون کامل به ۷۳.۵ درصد رسیده است.

 

این مسئول از شیوع بیماری آنفولانزا در آذرماه خبرداد و گفت: احتمال افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا و هم دوره بودن با پیک ششم کرونا، به دلیل رعایت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افزایش برگزاری اجتماعات وجود دارد.

کد خبر 1119933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha