پوستر سومین جشنواره جایزه فیروزه در خوزستان رونمایی شد

پوستر سومین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان با محوریت کالاها فرهنگی و اسلامی امروز (چهارشنبه ۳ آذر) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مرتضی جمشیدی» امروز (چهارشنبه ۳ آذر) در نشست خبری و رونمایی از سومین جشنواره جایزه فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان اظهار کرد: این جشنواره همزمان با هفتمین جشنواره جایزه فیروزه‌ای کشور در خوزستان می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: این جشنواره با محور کالاهای فرهنگی و اسلامی و با هدف معرفی آثار هنرمندان و تولیدکنندگان بومی استان، حمایت از محصولات بومی و فرهنگی و فرهنگسازی تولید و مصرف کالاهای بومی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره، گامی در راستای ترویج استفاده از محصولات فرهنگی، با توجه به ارزش‌های موجود در جامعه است اضافه کرد: جشنواره جایزه فیروزه در چهار بخش کالاها و هدایای فرهنگی، نوشت‌افزار، اسباب بازی و عروسک‌سازی برگزار می‌شود.

 

«ارسلان عبداللهی» نیز این رویداد فرهنگی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری  و همزمان با سومین دوره آن در خوزستان برگزار می‌شود تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی این است که در حوزه اقتصاد فرهنگی، تولیدات فرهنگی افراد تبدیل به برند شده تا بتوانند در موضوع تجاری‌سازی محصولات فرهنگی کاربردی ورود کنند.

 

دبیر سومین دوره جشنواره فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان ابراز کرد: ار دیگر اهداف این رویداد فرهنگی ترویج مصرف کالای فرهنگی بین خانواده ها است و این جشنواره ظرفیتی را ایجاد کرده که تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی بتوانند محصولات خود را به شکل کاربردی ارائه دهند.

 

وی اذعان کرد: یکی از اصلی‌ترین معیارهای داوری محصولات فرهنگی این جشنواره علاوه بر موضوع خلاقیت و نوآوری، بحث کاربردی بودن محصول است از این رو بحث ارزش قیمتی محصول ملاک نیست، بلکه بیشتر استفاده عموم مردم و خانواده‌ها از این محصولات در زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

عبداللهی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره از (۳ تا ۳۰ آذر) است و آیین پایانی این رویداد فرهنگی در نیمه دوم دی امسال برگزار می شود.

 

وی یاد آور شد: هنرمندان و فعالان فرهنگی برای شرکت در جشنواره ابتدا باید در سایت به نشانی jayezehfiroozeh.ir ثبت‌نام و محصول خود را بارگزاری کنند و سپس آثار خود را به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه فیروزه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تحویل دهند.

 

کد خبر 1119954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha