کاهش تصادفات خراسان جنوبی در گرو فرهنگ‌سازی و آموزش است

ملانوری گفت: آموزش و فرهنگ سازی در کنار مدیریت خوب و تکمیل زیرساخت‌های جاده ای موجب کاهش تصادفات می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» عصر امروز (۳ آذر) در ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: آموزش و فرهنگ سازی در کنار مدیریت خوب و تکمیل زیرساخت‌های جاده ای موجب کاهش تصادفات می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت بیشتر تصادفات استان ناشی از تخطی از سرعت و واژگونی است، افزود: در راستای کاهش تصادفات برخورد با احشام به خصوص شتر در جاده های استان باید یک منطقه به عنوان پایلوت انتخاب و در جلسه‌ای برای این دامداران در رابطه با پلاک گذاری و نصب علائم هشداری به شتر‌ها و تعیین ساربان مسئولیت پذیری ایجاد شود تا در صورت بروز حادثه باید پاسخگو باشند.

 

سردار «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به جانباختن ۱۸۵ نفر در تصادفات جاده‌های برون شهری و معابر درون شهری استان، گفت: اقدامات پیشگیرانه و اهرم های بازدارنده مثل دوربین‌های کنترل سرعت در کاهش تصادفات امری ضروری است.

 

وی خواستار افزایش تعداد جلسات ستاد راهبری تصادفات خراسان‌ جنوبی شد و بیان کرد: این جلسات نباید هر ۶ ماه یکبار برگزار شود بلکه باید برای بررسی مشکلات و پیشگیری از وقوع حوادث به صورت منظم و در فاصله زمانی کوتاه تری تشکیل شود.

کد خبر 1119958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha